Faste eller svingbare hjul?

Millyn

Betatt av forumet
Maiblomstene 2017
Hva er deres erfaringer med faste og svingbare hjul? Noen som har hatt begge deler og kan anbefale noe?

Ingen erfaringer, men jeg har fått for meg at jeg vil ha faste! Jeg kommer til å bevege meg mye i skog og mark, så vel som by og brostein og mye ulendt terreng. Føler meg da tryggest med faste :) Men har hørt mange med gode erfaringer med svingbare hjul også! Hver sin smak! Tror nesten man bare må prøve seg frem, jeg :):

Det er nok en vanesak. Jeg holder meg til faste, bor litt landlig, og trenger stabiliteten. Mannen elsker trillen med de svingbare, for da kan han manøvrere lettere, mens jeg bare krasjer i alt når jeg kjører med svingbare hjul ;)

Jeg har fast på min Emmaljunga-vogn fra førstemann, men jeg kommer til å kjøpe ny vogn med svingbare hjul denne gangen (som riktignok kan låses i fast stilling).

Jeg jobber på småbarns og vi har 10-15 vognunger hvert år. Jeg favoriserer det med to svingbare hjul fremme. Emmaljunga sin er også god på tur i stier, løyper og grus. Ikke problem på slapseføre heller :) så blir nok den jeg går for selv :)

Liker også Bugaboo buffalo og noen med tre hjul fra tfk. Men foretrekker 4 hjul ;)

Svingbare!!! Hehe. Føler at faste må man gå rundt å bikke for å få svingt feks en cm ..jeg har svingbare som kan låses, for ulåste er ikke alltid kjekt på snø..

Har også en vintage silver cross balmoral.. :D så tung, skjønner ikke at folk velger den som hovedvogn.. men det er min mening.. superfin er den

Jeg liker best svingbare, føler at vogna med faste hjul er så mye tyngre. Må jo jobbe seg gjennom hver en sving, myyye lettere å manøvrere den med svingbare hjul :)

Jeg liker best svingbare. Men! Det kommer litt an på hvor du bruker vogna mest. På hytta er jeg veldig glad for 4 faste [emoji6]

Hadde begge deler på førstemann.
Jeg likte begge deler for jeg var i ulikt terreng. Faste er best på landlige turer, svingbare best i byen
Men man må kunne låse de svingbare ellers er det et herk.

Liker 4 hjul, og svingbare... Hadde ikke det med førstemann, og kom til himmelen da jeg kjøpte ny til nr 2. En fryd å trille rundt med svingbare hjul :) Så her blir det svingbare igjen.

Liker svingbare, men skal man ferdes på humpete vei eller i snø bør de være store og låsbare! Vi har emmaljunga med svingbare lufthjul. Er veldig fornøyd med den! Har også en babyjogger city mini som er en genial vogn, men håpløs om det er et snøfnugg eller en hump i sikte pga små hjul uten luft ;)

Valgte svingbare med førstemann og angrer ikke et sekund! Så mye deiligere, låser de bare i ulendt terreng!

Vi ville først ha faste, men endte opp med svingbare etter anbefaling av selgeren - angrer ikke et sekund. Og så er det bare å låse de hvis det er ujevn terreng.

Folk sa til oss at vi bør trille i butikken før vi bestemmer oss. Følte ikke det hjalp oss noe særlig å trille i butikk - var først da vi kom ut på veien vi fikk inntrykk av hvordan det var.

Har svingbare som kan låses etter første. Beste jeg har kjent! Bytter ikke. Bor litt landlig og har ingen problemer med de.

Back
Topp