Hva og hvor mye spiser babyene deres nå? Jenta mi blir bare 6 om en uke, men har fått fast føde i snart en måned. Vi begynte med 2 ts babygrøt, så banan, avokado, pureer. Nå får hun til frokost- noe mos jeg har tilgjengelig- søtpotet, potet, sellerirot, gulrot evt blandet sammen. Ca 2-3 isterninger evt + 1 isterning med noe søtt- eplemos f.ex. eller eple+pære.
Lager også mos av banan+avokado eller banan+eplemos+kanel.
Til kvelds er det fortsatt grøt med mm i, ca 3 godt toppa teskjeer tørt, men nå ser jeg også interesse rundt mat når vi spiser middag, så blir et tredje måltid. Føler ikke at maten vår egner seg så bra til å gi (ofte enten ris eller en del krydder og sånt)...
Så tar i mot tips til mat og er interessert i hvor store porsjoner dere gir. Også om det er noe ferdigmat i babymat hylle som er verdt å prøve (kolonihagen f.ex.?)
Lager også mos av banan+avokado eller banan+eplemos+kanel.
Til kvelds er det fortsatt grøt med mm i, ca 3 godt toppa teskjeer tørt, men nå ser jeg også interesse rundt mat når vi spiser middag, så blir et tredje måltid. Føler ikke at maten vår egner seg så bra til å gi (ofte enten ris eller en del krydder og sånt)...
Så tar i mot tips til mat og er interessert i hvor store porsjoner dere gir. Også om det er noe ferdigmat i babymat hylle som er verdt å prøve (kolonihagen f.ex.?)