Fast føde

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva har Junibarna våre fått smake på så langt?
Her har vi prøvd banan, søtpotet og leverpostei. Leverposteien var en innertier, de to andre trenger nok litt mer tilvenning ^^
 
Her har vi innført fast grøtmåltid til kvelds, fruktmåltid til frokost. Og så går jeg brødskive med leverpostei når jeg selv spiser det. :)

Han har da altså smakt:
Jordbær,
Bringebær,
Blåbær,
Eple,
Banan,
Fersken,
Mango,
Tyttebær,
Brokkoli,
Gulerot,
Potet,
Brød,
Smør,
Leverpostei,
Grøt.

Har fått råd av helsesøster om å gi et grøtmåltid til fra nå av. :)

Han har også smakt bolle, både hvetebolle og luciabolle. :)
 
Her er vi litt trege, lillemor har smakt noen skjeer grøt, jordbærpure, bananpure og det er vel egentlig det.
 
Her er vi litt trege, lillemor har smakt noen skjeer grøt, jordbærpure, bananpure og det er vel egentlig det.

Når begynte dere da?
Vi begynte med smaksprøver forrige lørdag, så vi har ikke holdt på en uke enda.
 
Når begynte dere da?
Vi begynte med smaksprøver forrige lørdag, så vi har ikke holdt på en uke enda.
Vi begynte ved 3,5 måneder, på grunn av veldig matinteresse og lite vektoppgang. :) Bare ta det i godt tempo. Ingen ting å stresse med. :)
 
Vi begynte ved 3,5 måneder, på grunn av veldig matinteresse og lite vektoppgang. :) Bare ta det i godt tempo. Ingen ting å stresse med. :)

Nei vi koser oss bare :)
Lillejenta har gått opp godt i vekt, så det har ikke vært behov for noe ekstra før nå.
Det jeg stresser med er innføring av gluten, men det må da gå sin gang det og :)
 
Nei vi koser oss bare :)
Lillejenta har gått opp godt i vekt, så det har ikke vært behov for noe ekstra før nå.
Det jeg stresser med er innføring av gluten, men det må da gå sin gang det og :)
Kan du ikke bare prøve noen brødbiter iblant da? Min elsker å sutte på brødbiter med litt leverpostei. :)
 
Kan du ikke bare prøve noen brødbiter iblant da? Min elsker å sutte på brødbiter med litt leverpostei. :)

Det er mer hvor is ofte som er problemet. Tenker vi starter med et par dager i uka først. Vi har allerede et barn med Cøliaki så vi må være litt ekstra obs :)
 
Når begynte dere da?
Vi begynte med smaksprøver forrige lørdag, så vi har ikke holdt på en uke enda.
Vi begynte vel den 11.desember. Så har ikke holdt på en uke engang her. :) Hun går fint opp i vekt og sover greit om nettene, så fikk beskjed om å ikke stress med å få til et helt måltid, men heller ta noen skjeer hver dag, og stoppe hvis hun snur hodet bort fra skjeen. :)
 
Vi begynte vel den 11.desember. Så har ikke holdt på en uke engang her. :) Hun går fint opp i vekt og sover greit om nettene, så fikk beskjed om å ikke stress med å få til et helt måltid, men heller ta noen skjeer hver dag, og stoppe hvis hun snur hodet bort fra skjeen. :)

Høres lurt ut :)
Her får lillejenta spise selv. Skikkelig griseri ^^
 
Back
Topp