Fast føde

Syntes det virker spennede med den babystyrt mat tilvenningen:)
Ja, det er kjempespennende! Morro å se hvordan den lille kroppen utforsker maten og tygger med tannløse gommer. :D

Jeg synes iallfall det er mye morsommere enn all den ferdige mosen som man bare skufler i babyen. :P

Ja, det er kjempespennende! Morro å se hvordan den lille kroppen utforsker maten og tygger med tannløse gommer. :D

Jeg synes iallfall det er mye morsommere enn all den ferdige mosen som man bare skufler i babyen. :P

Tror jeg må undersøke det mer:D

Begynner med smaksprøver da hun blir 4mnd, dette er pga jeg har litt lite mat, og hun må uansett ha noe i erstatning..

Smaksprøver ved 4 mnd etter anbefaling fra helsesøster. Ammer ikke, gir bare MME.

Er det bare når man fullammer at man kan ha babystyrt mattilvenning? Vi har begynt litt med smaksprøver på frukt og grønt siden hun har behov for noe mer enn bare mme. Kan man begynne å gi litt mat først og SÅ kan baby styre selv etter 6 måneder liksom? :-P

Vi har begynt med en liten smaksprøve grøt på kvelden, da lille har våknet opp mot 6 (!) ganger på natta for å få pupp.. Tenker at det er et tegn på at hun trenger mer nå. Ønsker å kombinere skje-mating med barnestyrt tilvenning etterhvert. Men med den barnestyrte måten må vel barnet kunne sitte mer oppreist?

Er det bare når man fullammer at man kan ha babystyrt mattilvenning? Vi har begynt litt med smaksprøver på frukt og grønt siden hun har behov for noe mer enn bare mme. Kan man begynne å gi litt mat først og SÅ kan baby styre selv etter 6 måneder liksom? :-P
Kan ikke tenke meg at det skal være noe problem. :) å gå fra mme til BLW går nok helt fint. Men viktig å vente til babyen er 6 måneder før man lar de spise selv. De må sitte helt oppreist i spisestol som vi når de spiser vanlig mat, slik at brekningsrefleksen fungerer optimalt. Og en baby under 6 mnd skal ikke sitte oppreist i stol. ;) men kjør på når babyen blir 6 mnd!

Med eldste ga vi mos i starten da hun bikka 6 mnd. Men hun nekta å la seg skjemate så da gikk vi over til BLW. Gikk veldig fint det! :)

Vi har begynt med en liten smaksprøve grøt på kvelden, da lille har våknet opp mot 6 (!) ganger på natta for å få pupp.. Tenker at det er et tegn på at hun trenger mer nå. Ønsker å kombinere skje-mating med barnestyrt tilvenning etterhvert. Men med den barnestyrte måten må vel barnet kunne sitte mer oppreist?
Man er avhengig av å la barnet sitte oppreist ja, ellers kan det bli veldig farlig. Babyen må kunne brekke seg og få maten frem i munnen og bort fra luftveiene ved behov. Sitter de bakoverlent blir dette forhindret og babyen kan få i halsen. ;)

Derfor bør man vente til 6 mnd. Da er ryggen deres klar for å sitte i stol.

Tusen takk :) da bare fortsetter jeg slik jeg gjør, og begynner når hun er gammel nok, og virker klar for det :) jeg får lese meg opp på BLW fram til da :) syns det er litt skummelt og nytt alt dette med å introdusere smaksprøver allerede nå. Har lest så mye forskjellig at jeg blir helt forvirra. Er så redd for å gjøre feil. Meeen det går seg nok til alt sammen til slutt :)

Back
Topp