Fast føde

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Dere som er begynt med det.
Hva gir dere, kor mye, kortid/ kor ofte, hva liker mini best (tenker på merke/hjemmelagd)
Vi gir grønnsaks eller fruktmos om Morningen, litt grønnsaker til middag (hun er veldig glad i søtpotet så får ofte det) og grøt. Først fikk hun kun veldig tynn grøt, og så når vi begynte med grønnsaker og frukt da var det bare 1-2 skjeer. Nå får hun litt tykkere grøt, og er plutselig begynt å spise mye av den og frukt/grønt. Hun liker best ella's kitchen og hipp, nestlé var ikke noe særlig populært, noe hjemmelagd er godt også, men ikke alt, vi prøver oss frem ennå på den delen :P

Begynt denne uken. Tynn grøt eller velling på flaske blandet med morsmelkerstatning. Prøvd litt gulrotpuré og litt pærepure i kveld. Veldig interessert og Happy. 16 uker nå og trenger mer mat

18 uker nå. Vi begynte så smått med grøt for to uker siden. Har foreløpig kun gitt grøt, fruktpure og svisker. Skal begynne med søtpotet nå:)

Er oppe i en porsjon grøt på kveld. Får av og til litt fruktmos eller banan også. Tenker å begynne å gi et måltid til snart:) lage litt mat selv etterhvert også, grønnsaksmoser blant annet. Grøt gidder jeg uke lage selv:P

Min er 17 uker i dag, altså nesten 4 mnd. Sa til helsesøster i dag at vi har gitt småen veldig tynn grøt de siste to kveldene, og fikk nesten kjeft fordi vi startet for tidlig med mat :/ Vi har kjøpt Hipp risgrøt. Han skjønner ikke helt hvordan den skal svelges enda, men øvelse gjør vel mester ;)

Hun får full porsjon med grøt på kvelden.. Får Nestle risgrøt..

Tenker å begynne med ett måltid til på dagen .. Lunsj/tidlig middag.. Til neste uke kanskje..

Jeg har ikke gitt, har sett det an. Men hun er 18,5 uker gammel og har vekket meg hver 2.time i hele natt for å spise. Det tar jeg som et tegn på at hun behøver noe mer, så tenker at jeg kjøper grøt (Sinlac) idag og gir :)

Ellers, så har jeg startet (med førstemann) med potetmos, gulrotmos etc. Potetmos hopper jeg over foreløbig denne gang siden førstemann spydde av det :p

Begynte en uke før han ble fire måneder,klarte ikke å vente mer...Han viste tidlig stor interesse for mat,og satt og ropte ved middagsbordet når vi spiste:D Har fått avocado,hirsegrøt,sviskemos, eplemos og gulerot/potetmos.Fruktmosen er favoritten,grøt og grønnsaksmos er helt greit.Han har slitt med refluks,så håper det kan bli bedre med fast føde!Grøt fra Holle,resten fra Hipp.Avocado klarte jeg å mose helt selv;)

1 uke siden start, tynn grøt på kvelden(hipp) og litt fruktmos ved middagsbordet.

Her begynte vi med grøt fra nestle for en liten uke siden. Er bare på litt over en teskje enda. Fått gulrotmos og sviskemos også. Smatter i vei :)

18 uker nå. Vi begynte så smått med grøt for to uker siden. Har foreløpig kun gitt grøt, fruktpure og svisker. Skal begynne med søtpotet nå:)
Herregud så jeg surrer! Han er ikke "bare" 18 uker. Han blir jo 20 uker nå på fredag hahaha jeg visste det var noe galt. Vi startet ikke med grøt før han var 4 mnd så ;)

Begynte en uke før han ble fire måneder,klarte ikke å vente mer...Han viste tidlig stor interesse for mat,og satt og ropte ved middagsbordet når vi spiste:D Har fått avocado,hirsegrøt,sviskemos, eplemos og gulerot/potetmos.Fruktmosen er favoritten,grøt og grønnsaksmos er helt greit.Han har slitt med refluks,så håper det kan bli bedre med fast føde!Grøt fra Holle,resten fra Hipp.Avocado klarte jeg å mose helt selv;)
Hihi, klarte du å mose avocado helt selv, så flink du er :P

Back
Topp