Fast føde

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Har begynt med litt smaksprøver nå, mini er 4,5mnd. Litt fordi han ikke blir mett nok av mm, litt fordi han viser stor intr for vår mat når vi sitter ved bordet, litt fordi jeg har lyst at han skal bli vant til ulike smaker, og litt fordi jeg har lyst å bruke god tid på å "lære" han å spise til jeg skal tilbake på jobb i mai. Satser på at innen da så ammer jeg bare morgen og kveld. Men vi er kun på smaksstadiet enda, kjempeartig synes jeg :)

Begynte med litt grøt og smaksprøver da frøkna var 4,5 mnd. For å forberede til at jeg skulle jobbe. Pluss at frøkna da sov mye bedre og ikke var på puppen hver time ;p

Begynte med smaksprøver innimellom ved 4 mnd, men det ble ikke hver dag.
Begynte med faste måltider ved 5,5 mnd fordi hun våknet annenhver time på natten og hun spiste ikke like mye mm lenger.

Nå har hun passert 6 mnd, og får lunsj og middag hver dag ved siden av mm og hun sover 11-12 timer på natta :)

Begynte med smaksprøver ved 5 mnd.
Hadde ikke tenkt å starte før nærmere 6 mnd ettersom vektoppgangen var så fin, men han startet og våkner tidligere og tidligere på natten for å få mat så det var ikke nok for han.

Rundt 6 mnd med alle 3.

De 2 store elsket alt av mat når de var året og spiste mengder! Nr 3 spiser kun grøt og frukt foreløpig :)

Med storesøster begynte jeg i det små når hun var 3 måneder. Det var fordi hun ikke ville ha mme og vi fikk ikke i henne nok melk.
Nå med lillesøster ser jeg det litt an.

6mnd fordi det er det som er anbefalt og vi koste oss med amming så hvorfor introdusere mat tidligere :P

6 mnd. starter vi med fast føde.
Fordi det er anbefalingen, vi trivdes med det og han gikk fint opp i vekt hele veien. Ammet veldig ofte på natt men det er vanlig når de kommer i utviklingssprang og betyr ikke alltid at de trenger mer mat.

Back
Topp