Fast føde

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Vet vi allerede har en grøt tråd :)

Hva har de små fått smake på så langt?

Her har vi bare prøvd sviskemos :) ble mye gris, uvant å spise med skje, men hun likte det :D

Her er lillegutt bare 13 uker, så altfor tidlig med fast føde, men han har fått pencilin i 5 dager nå, som tydelig smaker godt! Han smasker det i seg og blir rasende når det er tomt!! Så gleder meg til han skal få smake andre ting :-)

Men prøver nok å drøye det lengst mulig, før vi starter. Så lenge han er fornøyd med pupp da.

Her er lillegutt bare 13 uker, så altfor tidlig med fast føde, men han har fått pencilin i 5 dager nå, som tydelig smaker godt! Han smasker det i seg og blir rasende når det er tomt!! Så gleder meg til han skal få smake andre ting :-)

Men prøver nok å drøye det lengst mulig, før vi starter. Så lenge han er fornøyd med pupp da.
Haha hva er det i den pencilinen lurer jeg på :P

Jeg gleder meg sånn!!! Han er bare 12 uker så venter i hvert fall til han er 4 mnd men da skal han få prøve alt mulig av grønnsaksmos, og gjerne avokado :D jeg ELSKER grønnsaker og er oppvokst med det, mens samboer ikke liker grønnsaker da han fikk lite av det som barn så skal introdusere William tidlig for her skal der spises ;)

Vi er med i preventadall-studien, så han har fått smake peanøttsmør denne uken. Får bare bittelitt fra fingeren min altså :)

Han er bare 14 uker, eller var 3 mnd i forje uke. Så han får vente en mnd til :) men han smatter så fornøyd på vann, lactulose og d-dråper så gleder meg litt til å prøve. Om det blir grønnsaker eller grøt først har jeg ikke bestemt meg for ennå :)

4 mnd idag :D fikk prøve første føde på tirsdag :)

Da var det søtpotet fra Hipp.
Igår fikk hun prøve Sviskemos. Ikke en stor hit :p
Og bittelitt mild havregrøt på kvelden. Den falt veldig i smak. Gapa etter mer :)

Tenkte jeg skulle lage noen grønnsaksmoser etterhvert, men blir nok ikke før i desember en gang.
Foreløpig har hun kun smakt tran, og det går ned sånn akkurat:p ikke kjempebegeistret akkurat...hehe

Eller, min søster var teit og dyttet litt vaniljekrem på leppa hennes for et par uker siden:o Det resulterte i furteleppe og sutring, og tanta fikk "kjeft" :p

Back
Topp