fast føde

nr.tre

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Har alle begynt med fast føde? Hva og hvor mye gir dere? Hvor fort går dere frem?

Jeg gir ca 3 tskjeer pærepure på morgen og ca 2 tskjeer potet, gulrot eller mais til middag.
 
Har begynt med smaksprøver. Hun har fått smake på banan, eple, pære, potet, gulrot, avokado og to typer grøt, og hun liker alt så langt :) Har nå begynt så smått å gi henne litt grøt hver kveld, men er bare oppi i en dobbel smaksporsjon enda. Hun spiste opp alt i går, så øker til en halv "vanlig" porsjon i dag, så får vi se hvordan det går ;)

Snuppa er nå 5,5 mnd :)
 
Jeg fullammer fremdeles, men hun har fått noen smaksprøver på grøt. Da får hun 1-2 tskjeer. Jeg går veldig sakte frem :p
 
Lille her er 4 mnd og 11 dager. Hun får bare mm. Hun legger veldig godt på seg, så vi gir ikke noe annet. Jeg dypper noen ganger lillefinger i frukt eller sauser, så hun får smake på litt forskjellig bare:)
 
Har ikkje begynt enda, lillegutt blir 5 mnd den 14. Han har begynt å sette seg opp når han ligg og dier, so det er vel på tide snart. Prøvde da han var 4 mnd, men han fikk so vondt i magen at eg la det på is. Men når eg begynner igjen skal eg prøve med maisgraut.
 
Lillegutt blir 5 måneder neste uke, og har smakt på pære, eple, mango, banan, gulrot, søtpotet, advocado, sviskemos og to typer grøt. Alt utenom eple går ned på høykant.
Han får kun mme og er oppi en halv porsjon grøt på formiddagen og kveld.
Vi har trappet opp ganske så sakte med grøten og av frukt/grønt får han en liten bit i matsmokken sin nå og da.
 
Vi har gått hardt til verks, og snuppa har spist masse forskjellig grønnsaksmos. Søtpotet, avokado, potet (syntes ho var kjedelig..), brokkoli, samt eple, pære og banan. Ho et ca 2-3 "isbitar" 2 gonger for dagen. Har begynt så smått med grøt no, men det er litt hardare for magen, og ser ut til at ho syns det smakar litt kjedelig. Grøt med grønnsaker oppi er derimot suksess! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Utenom grøt med frukt/grønnsaker og svisker så er det bare mm :) Vi brukte ca 2mnd på å gå fra kun mm til 1/4 porsjon grøt formiddag og kveld :)
 
Tynn grøt til kvelds (laktosefri) med banan eller sviskemos i, avokado blandet med banan på formiddagen. Også får hun alltid litt sviskemos etter hvert måltid!:) Merket hun begynte å bli 'lei' morsmelk, så da var det greit å begynne med noe annet!
 
Vi fikk beskjed på 5 mnd kontroll om at frøken Johnsen ikke lagt på seg som forventet, og nå skal begynne med 2 måltider pr dag. Så vi skal øke til et helt grøtmåltid og et helt middagsmåltid slik at hun spiser to hele slike måltider innen 6 mndkontrollen :) Ammer ved siden av
 
Back
Topp