Fast føde

Anna•

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Himmelbarn
Marsboerne2017
Er det noen som har begynt å introdusere de små med fast føde enda?

Her begynte vi så smått med grøt en uke før vesla var 4 mnd.

Er moro å se grimasene første gang de får smake noe nytt.
Vi prøvde pære i dag for første gang. Siden hun er 4 mnd i dag så måtte vi "feire" med en skikkelig tre-retters til frokost.
Først melk, så 3 små skjeer med grøt og til slutt 2 små skjeer med pære :)

Det må også nevnes at etter at vi begynte med grøt har vesla sovet fra 19:30- 08 hver dag! Og det er kun snakk om 3 ss med grøt altså. Kun prøvesmaking.
Hun sover som stein.

Lykke til med introduksjonen alle sammen !

Fortsatt 2,5 uke før hu er 4mnder:p men jeg fullammer da, så de anbefaler vel ikke noe annet enn pupp før nærmere 6mndr?:)

Men jeg har kjøpt inn diverse 4mnd glass og grøt for jeg kløøør i fingrene etter å prøve :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Fortsatt 2,5 uke før hu er 4mnder:p men jeg fullammer da, så de anbefaler vel ikke noe annet enn pupp før nærmere 6mndr?:)

Men jeg har kjøpt inn diverse 4mnd glass og grøt for jeg kløøør i fingrene etter å prøve :p

Kjenner meg veldig igjen med å klø i fingrene ja :)
Det er anbefalt å gi mm så lenge som mulig sa min hs. Så lenge baby er mett og fornøyd med mm er det overhodet ingen hast med å starte med grøt. MM og MME skal fremdeles være hovednæringen. Grøt og pureer skal være for tilvenning. Vi har kun testet ut det som er anbefalt som prøvesmaking - kun et par bittesmå skjeer for tilvenning. Veldig moro da:)

Ja, jeg fullammer, og er møkka lei! Snuppa ligger langt ned på kurven sin, og nekter flaske/kopp! Så da kjørte jeg på med litt flytende grøt, og har fått en super fornøyd frøken!! Vi skal snart kjøpe sånn mat nett, så skal hun få smake på frukt!:-)

Mamma til to prinsesser<3

Men er det da ett par bittesmå skjeer hver dag? For kjedelig å åpne ett glass for to skjeer og så må man kaste glasset :p

Tenker du grøt??

Men er det da ett par bittesmå skjeer hver dag? For kjedelig å åpne ett glass for to skjeer og så må man kaste glasset :p

Grøt kan man gi 2 SS utblandet vann med grøt, og den har man lenge. Glassene kaster vi etter tre dager, så ja er jo en del som går til kast dessverre.

Ja, jeg fullammer, og er møkka lei! Snuppa ligger langt ned på kurven sin, og nekter flaske/kopp! Så da kjørte jeg på med litt flytende grøt, og har fått en super fornøyd frøken!! Vi skal snart kjøpe sånn mat nett, så skal hun få smake på frukt!:)

Vi skal også kjøpe et sånt et. Ble anbefalt silikonfeeder fra jentene på april-forumet:)

Åja, hvorfor?:-)

Det går å putte i fryseren, bruk sånn en lager isbiter i og fordel så hver isbit er passe for en måltid :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så smart:))

Nei, menger bare fått det for meg at hun kommer til å nekte plastikk:-p

Jeg skal dobbelsjekke med HS i morgen men jeg har lest tidligere at vi som fullammer også kan begynne med smaksprøver av velling etter 4 mnd alder :)

Gleder meg veldig til det uttrykket han kommer til å vise :P

Siden snuppa ikke legger på seg så mye kunne vi begynne å smakeprøve grøt. Har gitt grøt to dager, en skje første dag og to skjeer andre dag. Og har nå ikke bæsjet og har litt mageknip. Så da venter vi litt...

Fordi disse feederne skal visst være helt geniale:)

Har du prøvd de?
Vi hadde begge deler til storebror. De i plast er helt geniale. De står mens nettet henger ned langs siden. Dermed må barnet bli litt større før de får det til selv.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja det kan jo hende. Hun er ikke noe smokkejente hun din heller?
Nope.. Ikke smokk eller flaske;-) Da blir det nok nettet på oss!:-)

Altså nå har jo jeg begynt ganske tidlig med grøt.. Og Frida er jo bare 3,5 mndr.. Venter til hun har passert 4 mndr hvertfall:-)

Back
Topp