Fast føde

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Hva har de små vakre likt best så langt?:D Hva liker de ikke?

Her elsker han pære, ser ikke ut til å få nok:P
Risgrøt med mm i er også en stor hit:D
Svisker så han ut til å like litt.
Fersken og banan var æsj æsj.
Gulrot og potet var også æsj CIMG2935.JPG

Her har han kun fått smake grøt og litt sviskemos så langt. Han har en veldig sensitiv mage så tar det rolig ;)
Han får noen skjeer med grøt hver dag, og det har gått fra grimaser til smatting, så tror smaken begynner å vokse på han nå :P

Her ELSKER hun også pæremos, smatter og lager kose lyder! :) sviskemos liker hun godt, generelt nesten all fruktmos er nam ;)

Pastinakkmos elsker hun, men liker også gulrot/potetmos. Den på glass er jo gulrot og potet sammen. Men skal lage enkeltvis idag :)

Hun liker også hirsegrøt med mme eller med vannet fra når jeg har kokt frukt :) Riagrøt var ikke veldig populært ;)

Grøten går vi sakte frem med da hun har litt ugrei mage, hard mage osv. Men ikke reagert på middag eller fruktmos :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ååå..kjenner jeg gleder meg veldig til vi skal begynne med fast føde!! Helsesøster ville at vi skulle vente til hun er over 5 mnd pga vekten er veldig bra,og hun spiser ikke så ofte. (Kun 1 gang mellom kl.19-08),men det blir spennende!!!! :) :) :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bare begynt litt med risgrøt.. var ganske "likegyldig" til hele greiene og gav ingen reaksjon utenom litt smatting og prrrrrr og skjønte ikke hele svelginga..mesteparten rant ut :p

Her går alt inn og ned:P Skikkelig matmoms! Prøvd 3 forskjellige grøtpulver som hun spiser t kvelds, smaksprøver på potet og gulrotmos og avocado + litt på andre ting :-) Eneste er banan som hun rynket litt på nesa da hun smakte det:-)

Grøt, pæremos og pærebiter i safety feeder er favorittene! Og sånne maiskroker fra Sverige.. Mangomos var ikke godt :-P sviskemos og blåbærmos var helt ok :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Grøt, pæremos og pærebiter i safety feeder er favorittene! Og sånne maiskroker fra Sverige.. Mangomos var ikke godt :-P sviskemos og blåbærmos var helt ok :-)

Hva er maiskroker? :)

Hva er maiskroker? :)

Ser ut som store ostepop :-p selges i sverige - basert på mais, og smelter i munnen så de ikke kan sette i halsen. De smaker ingenting, men tydeligvis stor stas å tygge på :-)

Ser ut som store ostepop :-p selges i sverige - basert på mais, og smelter i munnen så de ikke kan sette i halsen. De smaker ingenting, men tydeligvis stor stas å tygge på :-)

Oki hehe ;) Lurer på om jeg har sett slik her og, men de har det stått fra 8 mnd ell noe på. Får man til mindre i Sverige kanskje? :)

Oki hehe ;) Lurer på om jeg har sett slik her og, men de har det stått fra 8 mnd ell noe på. Får man til mindre i Sverige kanskje? :)

Ja, de er for alle aldre.

Her er grøt greit nok. Alt med frukt går ned. Sviskemos, pære, ellas kitchen. Nam nam. Men grønnsaker hater hun virkelig. Hun brekker seg av det. Har prøvd å blande litt fruktmos i. Men hun liker ikke smaken. Får legge det på hylla en stund :-)

Her brekker snuppa seg av alle disse smoothiene. Hipp og ellas kitchen. Smakte på de sjøl og jeg skjønner hvorfor!!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Her brekker snuppa seg av alle disse smoothiene. Hipp og ellas kitchen. Smakte på de sjøl og jeg skjønner hvorfor!!

Ja syns de smaker dritt selv.. haha.. frøkna her liker de ;) men lager mer å mer selv nå så kjøper ikke så mye :D

Ja syns de smaker dritt selv.. haha.. frøkna her liker de ;) men lager mer å mer selv nå så kjøper ikke så mye :D

Men hvorfor tilsetter du olje i gulrotpure? Syns jeg leste det tidligere. Lagde bare av ren gulrot jeg :S

Men hvorfor tilsetter du olje i gulrotpure? Syns jeg leste det tidligere. Lagde bare av ren gulrot jeg :S

Har foreløpig ikke tilsatt noe olje eller smør. Men leste her en plass at det burde være en liten fettkilde i mosene og. Har foreløpig laga pastinakk og søtpotetmos, brukt kun grønnsaken og kokevannet til og lage mosen :) søtpotet har hun ikke smakt enda, så det blir spennende :) Gulrotmos skal jeg lage etter hun har lagt seg ikveld :D Også har jeg laga sviske, pære og aprikosmos :)

Har lagd pære, gulrot og søtpotet her. Alt virker pyton hehe. Mikser det i grøten da, da går det ned :)

Hva f... Er pastinakk?? :P hvordan lagde du sviskemos? :)

Hehe.. Bruker litt fruktmos i grøten her og, for er ikke veldig glad i den grøten ;) Men hirsegrøten syns hun er kjempe god :) Og når hun får smake nye ting så kommer det ut igjen de første gangene sammen med grimaser.. og så smatter hun det i seg ;)

Hehe.. Bruker litt fruktmos i grøten her og, for er ikke veldig glad i den grøten ;) Men hirsegrøten syns hun er kjempe god :) Og når hun får smake nye ting så kommer det ut igjen de første gangene sammen med grimaser.. og så smatter hun det i seg ;)

Hva f... Er pastinakk?? :p hvordan lagde du sviskemos? :)

Back
Topp