Fast føde.

Er det bare jeg som utsetter det lengst mulig? Jeg synes det er så lettvint å amme til alle måltidene at så lenge han er fornøyd med det så fortsetter vi...
Nei, her begynnar eg ikkje før han trenger meir enn pupp eller ved 6 mnd. Dessverre ser det ut til at han får litt lite melk for tiden, men eg håpar det regulerer seg igjen!

Nei, her begynnar eg ikkje før han trenger meir enn pupp eller ved 6 mnd. Dessverre ser det ut til at han får litt lite melk for tiden, men eg håpar det regulerer seg igjen!
Satser på det, du får sette deg dypt ned i sofaen med vannflaske og baby på puppen noen dager, så er det oppe og går igjen :)

Er nok ikke bare deg.. men jeg gir uansett flaske, så da begynner jeg å tenke på å starte opp snart.. hu virker fornøyd, så jeg trenger kanskje ikke, men det er jo litt artig og..:)

Kanskje er det siden jeg måtte begynne med flaske og grøt så tidlig sist at jeg ikke har noen hast denne gangen? :p Men det er artig, ja. Mini er kjempeinteressert i mat nå, og veldig opptatt av hva vi holder på med. Morsomt!

Når begynte dere med det og hva startet dere med? Er så usikker på hva vi skal begynne å gi. Hun er over 4 mnd nå, så vi kan jo begynne å smake.

Fortell fortell, for jeg har ikke gjort dette før..:)

Me dei andre ungane mine byrja eg då dei var rundt seks mnd. Satser på det denne gongen og. Satser på (som før) å starte med middag. Først potet og gulrot (kvar for seg) så blanda, så etterkvart blomkål og brokkoli. Lager og eplemos og pæremos. Det er så greit å ha i fryseren, og enkelt å ta med på tur. Lager og blanding av avokado og honningmelon, søtt og godt med masse god næring i. Det er i alle fall søskena veldig glad i, dei får det helst som saftis no. Det er dei tinga eg pleier å byrje med, lettfordøyelig og mildt i smak :)

Igår prøvde vi grøt :) En og en halv t-skje bare da. Var veldig rart syns hun, men hun spyttet ikke ut.
Skal vi prøve igjen idag el venter man litt? Vi prøvde igår før bading og leggetid... skal man prøve til samme tid igjen el er det bedre tidligere på dagen?
Hohoho-jeg vet jo ingenting jeg :)

Om det ikke var noen uønsket reaksjon på grøten (magevondt ol.) så kan du prøve i dag:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

i dag er Ailo 4 mnd, vi har enda ikke begynt me grøt... men når vi begynner blir det nok litt grøtpluver i melka... men lurer på om jeg må kjøpe smokker me større hull da....?

i dag er Ailo 4 mnd, vi har enda ikke begynt me grøt... men når vi begynner blir det nok litt grøtpluver i melka... men lurer på om jeg må kjøpe smokker me større hull da....?
Hurra for Ailo !!
Jeg vet ikke, men vil tro det er lurt med større tut.
Jenta mi er snart 5 mnd..herlighet så fort tida går :)

Sophia er 5mnd,og vi går nå opp til 4er tut til henne. Hun bruker det hos svigers,så vi ser at det er på tide her hjemme også.

Gratulerer med 4mnd:D
Vi har kjøpt tut for tykkere væske, har Avent.

Bruker flasker fra dr. brown.... bor på et lite sted så slikt har vi ikke her... men enste gang jeg skal til byen skal jeg innom butikk å høre... han har en gang fått melk hvor jeg bytta ut 1 skje mme med grøt... vet ikk om det ble så veldi mye tykkere men gikk litt trekt i startn men så gikk det fort....

Bruker flasker fra dr. brown.... bor på et lite sted så slikt har vi ikke her... men enste gang jeg skal til byen skal jeg innom butikk å høre... han har en gang fått melk hvor jeg bytta ut 1 skje mme med grøt... vet ikk om det ble så veldi mye tykkere men gikk litt trekt i startn men så gikk det fort....
Du finner sikkert på nett om du trenger;)

Du finner sikkert på nett om du trenger;)

Det har jeg allerede gjort ;) Sikkert billigere på nett og, om man finner rett side :D

Skal ring HS i morgen å høre ang grøt... må og spørre om hvorfor han har begynt og tulle når han skal ha mat. De siste dagene(begynte om natta) så virrer han mye på hode og beveger på hele seg under matinga, dette er jo helt nytt...

Nå har vi prøvd en t-skje nestle hvete og ris grøt i 3 dager. Tok kanskje 2 skjeer idag. Det har gått bra. Når skal man øke mengden og når kan man gå over til å prøve andre ting?

prøvde å gi tynn grøt i dag... han var ikke så veldi begistra for det... når kan man lege den tynnere? og må man gi vann og da?

Back
Topp