Fast føde.

Real

Gift med forumet
Når begynte dere med det og hva startet dere med? Er så usikker på hva vi skal begynne å gi. Hun er over 4 mnd nå, så vi kan jo begynne å smake.

Fortell fortell, for jeg har ikke gjort dette før..:)

Vi startet med litt tynn grøt :) (for 4mnd) Startet med bare en liten sje, så ble det mer etter hvert som vi så at magen var ening i dette :) Nå spiser han en liten porsjon grøt :) Vi har også oppi litt fruktmos, mest fordi jeg synes grøten smaker bedre da :P

Er begynna med graut. Tenkte å vente med frukt og grønsaker til 5 mnd, etter råd fra helsesøster.

Vi begynte med tynn grøt da han var 3 1/2 mnd, fordi han virket så sulten. Men han liker ikke grøt hver dag ;) Men nå har vi kjøpt pæremos, sviskemos og blåbærmor som han skal få spise litt av. Han likte veldig godt lunken sviskemos :)

her trenger vi ikke begynne me grøt enda... trodde vi måtte det når han ble 4 mnd(han blir det den 22 mai da) for han spiste plutsli så my... eller drakk my melk:P men så åt han plutseli mindre :O så her trenger vi ikke begynne før han er over 4 mnd, kanskje når han er 4 1/2... blir i all fall ikke før 10. juni tror jeg.... kanskje enda lengre.... me mindre jeg får lyst til å prøve:P

Lillebror har fått litt grøtpulver i melka si noen ganger nå. Jeg kjøpte risgrøt, den skal vær mild :-)
Helsesøster sa jeg måtte begynne med noe uten gluten, og det er risgrøt. Det har gått helt fint med magen, ingen forandring.

Vi begynte med grøt rett før hun ble 4 mnd,men frøkna her vil ikke ha tynn grøt. Hun liker den litt tjukk hun. Så får hun sviske puré med pære ved siden av. Hun liker også pære,men rotmos er ikke populært. Bytter på havregrøt og risgrøt fra Nestlé,den fra hipp likte hun ikke.

Me begynna m nestle sin havregrøt m ris og hvete. Blanda heilt tynnt til og begynna med og fekk bare eit par skeier dei første gangane.

Lillebror har fått litt grøtpulver i melka si noen ganger nå. Jeg kjøpte risgrøt, den skal vær mild :-)
Helsesøster sa jeg måtte begynne med noe uten gluten, og det er risgrøt. Det har gått helt fint med magen, ingen forandring.
Gjelder det alle babyer, el tåler ikke din det?

Bruker du da en annen type flaskesmukk?

Glutenfri gjelder alle.

Har kjøpt tut på tykkere væske :-)

Hvorfor vente med det?
Samboer kom nettopp hjem med et glass fra Hipp med banan og fersken hvis jeg ville prøve..
Nei veit egentlig ikkje eg. spurte HS når eg var på 4mnd kontroll oh ho anbefalte at eg skulle vente til neste mnd. Eg spurte ikkje meir om koffor. Men kan godt hende det har med at han har hatt ømfintlig mage, så kanskje nok å innføre graut først og så andre ting seinere?

Det er iallefall viktig å ikke innføre flere matvarer samtidig. Bruk god tid på å introdusere mat:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Her introduserte vi vel det mange vil kalle mye matvarer på en gang, både hos storebror og lillebror. Gikk kjempe fint med storebror så regner med det går like bra for lillebror :) Helsesøstrene sier forskjellig hver og en av de, så dette tror jeg er noe hver enkelt mor og far må avgjøre. :) Men såklart, ligger det mye alergier og forskjellig i familien blir det en annen sak :)

Så det er ikke " feil " å starte med det glasset fra Hipp?
Hadde mest lyst til å starte med grøt, men det er jo litt stas at kjæresten tok initiativ og kjøpte det..:)

Er det bare jeg som utsetter det lengst mulig? Jeg synes det er så lettvint å amme til alle måltidene at så lenge han er fornøyd med det så fortsetter vi...

Er det bare jeg som utsetter det lengst mulig? Jeg synes det er så lettvint å amme til alle måltidene at så lenge han er fornøyd med det så fortsetter vi...
Er nok ikke bare deg.. men jeg gir uansett flaske, så da begynner jeg å tenke på å starte opp snart.. hu virker fornøyd, så jeg trenger kanskje ikke, men det er jo litt artig og..:)

Så det er ikke " feil " å starte med det glasset fra Hipp?
Hadde mest lyst til å starte med grøt, men det er jo litt stas at kjæresten tok initiativ og kjøpte det..:)
Synes ikke det blir feil! Gjør som du selv føler for, og se hvordan babyen tåler det ;)

Back
Topp