ORIGINAL: mammantil2prinsesser
Lillemor får jo så og si bare mm, så da var det jo kanskje like greit at vi ikke fikk ta den målingen enda! fast føde er jo så og si umulig å få i ho!
ho har jo også låsninger i nakke, skuldre og bekken! vi går hos manuelterapaut og behandler det!
åssen gikk det for deg å introdusere fast føde da??
tusen tusen takk for svar! fått bedre svar av deg, enn jeg fikk av han ubrukelige legen på sykehuset[:)]
ORIGINAL: MonicaM
såpass ja! hørte ikke noe godt ut for ho lille eller for dere!
da er det kanskje ikke melkeallergi lillemora mi har da! ho hadde en liten periode med grønn bæsj for ikke så lenge siden, men det har jo gått over!(Trodde det var tenner på gang! men ikke kommet noe enda) ho kaster opp inne i mellom, men det er i forbindelse med at det kommer noe uønsket inn i munnen hennes da!
men reflux mistenker jeg fortsatt! da vi var innlagt med kikhoste da ho var to mnd, mistenkte de nemelig at ho hadde det! og når vi var tilbake på sykehuset om onsdagen hadde ho ikke symptomer nok til at de ville gjennomføre ph-målingen! var dere igjenom det?? og hva slags medisiner får lille snuppa di?? og er det "vanlig" at de med reflux også har melkeallergi?? sorry for mange spm!!
ho tuller jo endel med flaska i tilleg til at ho ikke vil ha fast føde! mulig ho bare er sær men! frustrerende er det i hvertfall..
ble veldig rotete det her gett!
tusen takk for svar
men åssen merket du det på dattera di??
dytter på den her!! for lille snuppa mi er akkurat likedan! uansett konsistens!
kan til og med brekke seg hvis smokken på flaska kommer for langt inn!
men har mistanker om både melkeallergi og reflux! venter fortsatt på utredning[:(]
MonicaM: ser jenta di har både melkeallergi og reflux.. hvordan kom dere fram til de diagnosene??
Det kom legene frem til etter 2 uker på sykehus og mange kontroller etter vi var kommet hjem igjen.
Prøvde ut både melkefri kost og medisiner på sykehuset og da vi kom hjem.
Diagnosene ble vel satt tre ukers tid etter vi kom hjem.
Hun kastet opp alt fra 0 - 7 ganger i døgnet og gikk bare ned i vekt.
Hun virket nesten apatisk på kvelden, bare tittet tomt ut i lufta.
Så hadde vi kollikken i tillegg da, så hun hylte jo 10 timer om dagen. Trodde jeg skulle bli sprø.
Bæsjet grønn, slimete, tynn bæsj. Gikk slik i MANGE uker - og det var mens hun kun fikk MM.
Vi hadde PH måling ja. Den viste ikke noe. Når man kun ammer så er det veldig sjelden at den slår ut. Dette er fordi mormelk er veldig basisk, og nøytraliserer det sure som kommer opp. Så selv om hun kastet opp så gav det ikke noe særlig utslag. Man kan faktisk være heldig å se om barnet har melkeallergi på PH målingen også - da blir den veldig takkete.
Vi gikk på Nexium pulver som jeg blandet ut i eplejuice. Hun skulle ha 15 ml 2 ganger om dagen.
Prøvde ut Losec først, men det hjalp ikke. Viktig å gi medisinene på rett måte - det gjorde de ikke på sykehuset (!!!). Så det var først når vi startet på nexium og hun fikk det på rett måte at vi fikk god effekt.
Har nå kuttet de ut en periode for å se hvordan det går, og det går ganske greit. Men merker jo at hun kaster opp mer nå som hun ikke får det.
Hvorvidt det er en sammenheng mellom melkeallergi og reflux vet jeg ikke.
Men at det ER en sammenheng mellom reflux og nakke/rygg/bryst/bekken/ låsninger - DET vet jeg.
Sinlac grøt med fruktmos er en suksess.
Fruktmos i seg selv er også populært, og sviskemos er greit.
Men annet - uanset hva går dritt. Vil ikke ha frrukt i Safe-feeder eller gnage på frukt jeg har skjært opp.
Vil heller ikke ha grønnsaksmos. Middag har jeg ikke prøvd enda.
Nå venter vi med å prøve ut mer, for hun legger GODT på seg, så da stresser jeg ikke med det mer. Hun la brått på deg 730 gram på ei uke, så man kan vel si at jeg har fått en ny unge etter manuellterapeuten fikk opp de kjipe låsningene som den andre manuellterapeuten vi brukte ikke kom til.
Godt jeg kan hjelpe - vi har jo fått dratt med oss litt erfaring (dessverre) [;)]