Fast føde og ev. MME/MM

Aprilbaby

Forelsket i forumet
Sommerfuglene 2017
Hvordan ser dagen ut måltidsmessig og hvor gammel er hun/han? Tilbyr dere MME f.eks etter grøt på morgenen/kvelden? Ble nettopp 5 mnd og kurven peker godt oppover, får nok mat m.a.o. Får en porsjon grøt med sviskermos på morgenen og har bare tilbudt vann etterpå (drikker lite da, biter stort sett bare i flasken). Min mor mener at jeg skal gi han MME etter grøtmåltidene og at hun gjorde det lenge med oss. Har imidlertid ikke gjort det da jeg har tenkt at en hel porsjon grøt og flere ta sviskermos må være bra?

Her får han mme etter alle måltider:) Noen ganger drikker han mye andre ganger ikke;) Får nå grøt til lunsj og forskjellig grønnsaksmos med kraft til middag:) 5,5 mnd.

Jeg gir vann til grøt og annen mat. Mye fordi han drikker nok mme utenom. Er 5,5 måned og var 10,2 kg sist onsdag. Så hs var fornøyd med at jeg hadde startet å begrense han litt og ville at jeg skulle fortsette med det. Han drikker nesten 1 liter uansett så. Når jeg ikke begrenset var det 1,5 liter mme pluss fast føde. Og det var ikke gunstig.

En vanlig dag hos oss:
180 ml mme ca kl 8.30.
180 ml mme ca kl 12.
Most banan/avocado og vann på flaske og deretter 150 ml mme kl 15.
Liten porsjon grøt og vann på flaske 18.30 etterfulgt av 150-180 ml mme.
Jenta mi er 5,5 mnd og 6,8 kg. Tilbyr alltid vann til fast føde og gir henne mme rett etterpå eller innen en halvtime - time. Blander alltid 180 ml men det varierer om hun drikker opp alt..

Min gutt får morsmelk (ammer han) både før og etter grøten :-)

Men det blir kanskje litt annerledes med MME.

Pleier ikke å gi ham vann til måltid, bare morsmelk.

Ammer før hvert måltid. Får litt fruktmos etter ammingen i elleve tiden. På kvelden ammer jeg før jeg lager grøt. Får dermed en liten pause før grøten kommer. Varierer veldig hvor mye grøt han vil ha. Alt fra et par skjeer til full porsjon. Etter grøten er det kveldsstell før han får tilbud om puppen igjen ved sengekanten. Er ofte litt tørst etter grøten.

En vanlig dag hos oss:
180 ml mme ca kl 8.30.
180 ml mme ca kl 12.
Jenta mi er 5,5 mnd og 6,8 kg. Tilbyr alltid vann til fast føde og gir henne mme rett etterpå eller innen en halvtime - time. Blander alltid 180 ml men det varierer om hun drikker opp alt..

Spiser hun noe mellom 18.30 og 8.30?

Spiser hun noe mellom 18.30 og 8.30?

Det siste måltidet kan av og til være rundt kl 19, men etter det sover hun hele natta nå, så da blir det ikke mat igjen før 8.30 nei. Det har hun gjort i en uke nå etter at vi begynte med grøt :)
Før vi begynte med grøt så fikk hun ca 120 ml mme ca kl 4-5.

Grøt til lunsj og pupp etterpå. Grønnsaksmos (det går i søtpotet, gulrot med smør... Skal prøve litt andre rotgrønnsaker også snart! Og etterhvert skal jeg tilsette kjøtt for et fullverdig måltid) til middag og kanskje litt fruktmos til dessert. Så er det pupp i mellom her. Så grøt til kvelds rundt 5 tiden. Natta Kl 18 og pupp sånn i 3-4 tiden og 7 tiden.

Det siste måltidet kan av og til være rundt kl 19, men etter det sover hun hele natta nå, så da blir det ikke mat igjen før 8.30 nei. Det har hun gjort i en uke nå etter at vi begynte med grøt :)

Bare min som spiser mye? Syntes det hørtes så lite ut med fire måltider. Her blir det fort 10-12 måltider i døgnet, hvorav 3-4 på natta (mellom 18-06). Nå får jo han morsmelk, så blir jo litt forskjell. Men alikevel... Trodde det skulle bli bedre etter vi begynte med grøt, men han spiser bare en full porsjon i tillegg til det andre.
Tror du din lille kan ta en prat med gutten min og fortelle han at man ikke trenger mat HELE tiden? ;)

Ammer før hvert måltid + litt innimellom. Får grøt i 9 tiden og ca 17.30, pluss et til to måltid med frukt/grønnsaksmos der imellom. Hun er straks 6 måneder :)

Bare min som spiser mye? Syntes det hørtes så lite ut med fire måltider. Her blir det fort 10-12 måltider i døgnet, hvorav 3-4 på natta (mellom 18-06). Nå får jo han morsmelk, så blir jo litt forskjell. Men alikevel... Trodde det skulle bli bedre etter vi begynte med grøt, men han spiser bare en full porsjon i tillegg til det andre.
Tror du din lille kan ta en prat med gutten min og fortelle han at man ikke trenger mat HELE tiden? ;)

Hehe, skjønner frustrasjonen :p
Men siden du ammer så vet du jo ikke hvor mye han faktisk får i seg, kan jo være at han får samme som jenta mi bare fordelt på flere amminger :p
Hehe, la de små ta seg en liten prat ja så får hun nok snakket han til fornuft ;)

En vanlig dag hos oss:
180 ml mme ca kl 8.30.
180 ml mme ca kl 12.
Koker du vannet du gir henne? Både til MME og til å drikke? Jeg lurer på når man ikke trenger å gjøre det lenger, egentlig.

Koker du vannet du gir henne? Både til MME og til å drikke? Jeg lurer på når man ikke trenger å gjøre det lenger, egentlig.

Koker vannet ja, men fikk beskjed med helsesøster at jeg kan slutte når hun er 6 mnd.. Hun er 5,5 mnd nå så lurer på om jeg skal slutte snart. Er så mange forskjellige råd som blir gitt :p

Heldig ! Her våkner hun hver 2 time :(

Jeg syns det er veldig vanskelig ! Her er det pupp fra klokka 2 om natta også hver 2 time frem til klokka 10.

Pupp i 11-12 tiden, noen ganger får hun grøt og andre ganger frukt Mos eller smoothie.

13-14 pupp

14-16 pupp og smaksprøver på mos. Frukt og grønnsaker

18 pupp

19 grøt og pupp

21 pupp

22pupp

23:30 - 01:30 pupp også på'n igjen hver 2 time :/

Back
Topp