Fast føde - igjen

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Hvor fort går dere frem i forhold til å prøve nye matvarer? Min gutt spiser ikke full grøtporsjon enda, jeg tar det i hans fart. Men han er nysgjerrig på annet mat da, så vi har prøvd litt av mye. Men rådet er å prøve en og en ting.. Er det en ny ting om dagen da? Og samme ting i 3-4 dager før man bytter?

Samme ting i 1 uke :) fikk jeg fortalt.
Her har vi bare prøvd Sinlac, pæregrøt og mango :p

Her har han vært skeptisk til mat så vi har ikke gitt noe særlig tidligere. Plutselig skjønte jeg at han likte grøten sin veldig tynnflytende og da var vi igang. På ganske kort tid er vi oppe i 3 måltider fast føde for dag. Grøt til frokost og ettpartimer før leggetid, og middag på formiddagen. Denne lager jeg selv av grønnsaker. Foreløpig har han fått søtpotetmos blandet med mme. Skal lage mos av blomkål og potet å la han få snart tenkte jeg.
Vi prøver oss fram og stresser ikke. Han bestemmer. Vil han ikke ha mer så ser man tydelig det. Får litt frukt av og til også.

Han får prøve litt forskjellig. Han elsker mat og brukte ikke lang tid før han fikk full porsjon med grøt.

vi har også prøvd lkitt forskjellig, men ser at det går fort i de samme tingene :p vi brukte omtrent en mnd før vi var oppe i en full porsjon grøt og har gitt det til lunsj ett par uker, + at han får da litt frukt rundt fire fem og noen ganger en dært på grøten :) hs var enig i at vi skulle vente med å bytte ut flere måltider til han passerer 6 mnd siden det funker fint sånn som det er nå men fortsette å prøve ting, så nå er neste på prøvelisten grønnsaker og avokado :joyful:

Her er det litt opp og ned. Fikk høre av en hs at vi burde gi det samme i noen dager før vi prøvde noe annet - uken etter fikk jeg beskjed at det ikke var så farlig med det (så lenge det ikke var noen reaksjon). Så her har han fått prøve litt av hvert allerede.

Komisk nok er det mye han lager grimaser til, men ikke snakk om å slutte å spise det

Back
Topp