Fast føde - hvor mye melk?

Sinsengullet

Betatt av forumet
Da bebis var 4 mnd introduserte vi grøt og frukt til stor begeistring for gutten vår (flaskebarn). Grøt går ned på høykant til høye "mmmmh"! Veldig bra. Men nå virker det som melk er blitt uinteressant. Eller, hvor lang tid skal det gå mellom måltidene når man gir fast føde 1-2 ganger i døgnet? Her kan det gå 4- 5 timer... Flaska er heeeelt uinteressant til han er stup sulten. Grøt derimot, og frukt, kan han spise når som helst. Blir bekymret for at han får i seg for lite melk. Erfaringer der ute?
 
Lurer på det samme.. Er det nå man (som oftest) gradvis slutter å amme?
 
Det er anerledes med flaske barn, de skal ikke ha melk først. Fikk jeg vite av helsesøster vertfall. Spørr helsesøsteren din :)
 
Snakket med en helsesøster. Det er visst veldig vanlig at babyen blir mindre interessert i melk når man får smaken på annen mat. Man kan blande inn mm/ mme i grøten og/eller lage velling så han får i seg mer væske.
Idag prøvde jeg å gi sviske-drikk og det gikk rett ned.
 
Tilleggsspørsmål: er det noen som vet hva minumumsgrensa for inntak av MME er (baby 5 måneder)? Vet at det kan være individuelt, men ser for meg at det er et minimum mtp kalsium f.eks.
Min drikker særdeles lite fra flaska..
 
Tilleggsspørsmål: er det noen som vet hva minumumsgrensa for inntak av MME er (baby 5 måneder)? Vet at det kan være individuelt, men ser for meg at det er et minimum mtp kalsium f.eks.
Min drikker særdeles lite fra flaska..
Godt spørsmål! Men hvis bebisen ikke vil ha, er det ikke mye å gjøre. Jeg blander inn mme i grøten for at han skal få næringstoffene. Ellers drikker han flaske 2-3 ganger i døgnet. På natta ca 180 ml ellers 100 ml (i tillegg til grøt og frukt).
 
Back
Topp