Fast bæsj på baby, vanlig?? Obs bilde.

Minemin

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Kan ikke tro jeg legger ut dette, men...

Har en på straks 2 måneder som har hatt en del magevondt og endret bæsjevaner. Hun har pleid å bæsje ca hver dag til å plutselig få lengre opphold mellom bleiene. Vet det er veldig vanlig på morsmelk, så er ikke bekymret pga det, men fast bæsj før fast føde har jeg ikke opplevd før. Hun får kun morsmelk..

Når hun har så fast avføring høres det ut som en propp som løsner.. Er dette vanlig??

Edit: Noe er jo løst som man kan se...
 

Vedlegg

  • 20220316_062129.jpg
    20220316_062129.jpg
    2,1 MB · Visninger: 117
Ja, vanlig at bæsjen går over til denne konsistensen for en del babyer rundt 2-3 mnd :)
Det skjedde med mitt eldste barn. Han var aldri plaget med fordøyelse. Rundt 3 mnd gikk han over til å bæsje med 5-9 dagers mellomrom. Han bæsjet da gjerne mens vi holdt han over do eller vasken (fordi vi driver med babypotting) og da kom denne bæsjen ut som kabler. Så det var ganske fast :hilarious:

Yngste jenta mi fikk aldri denne konsistensen på melkebæsj. Hun hadde mye magevondt de første månedene.

Har hun vondt i magen nå også eller gå det bedre?
 
Ja, vanlig at bæsjen går over til denne konsistensen for en del babyer rundt 2-3 mnd :)
Det skjedde med mitt eldste barn. Han var aldri plaget med fordøyelse. Rundt 3 mnd gikk han over til å bæsje med 5-9 dagers mellomrom. Han bæsjet da gjerne mens vi holdt han over do eller vasken (fordi vi driver med babypotting) og da kom denne bæsjen ut som kabler. Så det var ganske fast :hilarious:

Yngste jenta mi fikk aldri denne konsistensen på melkebæsj. Hun hadde mye magevondt de første månedene.

Har hun vondt i magen nå også eller gå det bedre?
Takk for svar, ikke opplevd med de to andre, så ble litt overrasket :hilarious: Har prøvd å holde over do her og, når jeg ser tegn, men hun slite med å få det ut.. bæsjen i dag var nok som en kabel, ja, men most i bleia :hilarious:

Hun får det mye bedre rett etterpå, men har generelt en del magevondt og muligens stille refluks så sliter med å sove mer enn 20-30-40 min om gangen på dagtid.
 
Takk for svar, ikke opplevd med de to andre, så ble litt overrasket :hilarious: Har prøvd å holde over do her og, når jeg ser tegn, men hun slite med å få det ut.. bæsjen i dag var nok som en kabel, ja, men most i bleia :hilarious:

Hun får det mye bedre rett etterpå, men har generelt en del magevondt og muligens stille refluks så sliter med å sove mer enn 20-30-40 min om gangen på dagtid.

Ja, jeg forventet denne bæsjen med baby nr 2 siden første hadde det, men det skjedde ikke.

Huff, kjenner igjen det der❤️. Sånn var min yngste, sov kjempedårlig på dagtid, mye smågulp/refluks og veldig løs bæsj da så motsatt der. Hun fikk mer rolig mage og sluttet å gulpe etter jeg kuttet kumelk. Ikke sikkert det er en sammenheng hos dere, men om det ikke vender snart er det verdt et forsøk.

Ellers fikk jeg et tips på barsel fra en jordmor når mine slet med å få ut bek, og det var ta lunka vann og litt olje på en klut og vaske litt i rompa på stellebordet også dytte beina litt opp etterpå. Også kan man jo evt holde de over do etterpå. Men å vaske eller dytte litt mot rompehullet skal hjelpe dem med å sette igang å presse. De vet jo ikke alltid at de burde presse med magen når bæsjen er så hard at det ikke bare renner ut.

Uansett, håper babyen din får det bedre snart!
 
Mine 3 har også bæsjet kabler i den alderen. For å hjelpe til med fordøyelsen masserte vi mye magen, «syklet» med bena og dyttet knærne opp mot magen. Alle mine 3 har hatt fordøyelses problemer i den alderen, men nr 1 hadde rimelig ekstreme problemer (hadde melkeprotein allergi ). Så det kan være snakk om helt normale «start» problemer, men ville snakket ned helsesøster og evt kuttet ut melkeprotein for en periode.
 
Mine 3 har også bæsjet kabler i den alderen. For å hjelpe til med fordøyelsen masserte vi mye magen, «syklet» med bena og dyttet knærne opp mot magen. Alle mine 3 har hatt fordøyelses problemer i den alderen, men nr 1 hadde rimelig ekstreme problemer (hadde melkeprotein allergi ). Så det kan være snakk om helt normale «start» problemer, men ville snakket ned helsesøster og evt kuttet ut melkeprotein for en periode.
Ja.. har snakket litt med helsesøster om det.. de siste dagene har det kommet bløtere bæsj. Men så kastet hun opp igjen i dag, og det etter at jeg sa det virket som hun var blitt bedre :banghead:

Sover fortsatt dårlig på dagtid, i går sov hun max 3 timer mellom 7 og 20 :shifty: men var i fint humør da.. men nekter å bli bært vannrett, med unntak av i kolikkgrepet..

Takk for svar, forresten!
 
Back
Topp