Farskapserklæring

Frøken_

Forelsket i forumet
Aprilspirene 2023
Når kan man registrere farskapet? Noen som har gjort det allerede eller venter dere til nærmere fødsel?

Hvis ikke du gjør drt før fødsel, må man bruke en dag på fysisk nav-kontor. Så gjør det før ja :)
Jeg er ikke gravid nå da men har hatt med samboer til jordmortime mot slutten av svangerskapet. Man får et skjema som man fyller ut, spør jordmor på neste kontroll.

Vi gjorde det etter fødsel, men måtte ikke gjøre det fysisk på et NAV-kontor, men vi måtte sende inn! Men kan ha vært pga covid siden det var i juli 2020! Husker ikke akkurat hva vi gjorde, samboeren min ringte nav og spurte tror jeg! spør jordmor? :)

Vi gjorde det hos jordmor før fødselen. Hun anbefalte at begge var med på en jordmortime sammen mot slutten for å snakke om fødsel, så da signerte vi papirene da. Greit med alt som er unnagjort

Da jeg jobbet på føden tok vi farskapserklæring rett etter fødsel. Mannen måtte bare ha legitimasjon

Hvis ikke du gjør drt før fødsel, må man bruke en dag på fysisk nav-kontor. Så gjør det før ja :)
Jeg er ikke gravid nå da men har hatt med samboer til jordmortime mot slutten av svangerskapet. Man får et skjema som man fyller ut, spør jordmor på neste kontroll.
Gjøres bare elektronisk nå, føde før og etter fødsel :)

Back
Topp