Farskapserklæring

Bokorm112233

Blir kjent med forumet
Noen som har ordnet farskapserklæring på nett/elektronisk?
På nett står det fysisk oppmøte (hos f.eks. jordmord, tinghus mm.) men dette skal vi jo unngå i disse tider?
 
I disse digitale tider er det fortsatt tungvint å bli far, man må møte fysisk opp. Skulle tro man kunne gjøre dette digitalt via skatteetaten eller nav eller noe, men nei :banghead:
 
Må møte opp fysisk med legitimasjon
 
Oi, det hadde ikke jeg fått med meg. Går det greit å ordne det etter fødselen mon tro?
Det gjør det, men er visst mye mer omstendig sier jordmor. Tror personlig oppmøte hos nav er eneste mulighet da. Men der kom jo noen nye regler over nytt år også.. Jeg husker ikke helt jeg...
 
Det gjør det, men er visst mye mer omstendig sier jordmor. Tror personlig oppmøte hos nav er eneste mulighet da. Men der kom jo noen nye regler over nytt år også.. Jeg husker ikke helt jeg...
Nye reglene gjelder bare at samboere får automatisk delt foreldreansvar - har ingenting med farskapserklæring å gjøre... noe veldig mange dessverre har misforstått. Samboere må fortsatt signere farskapserklæringen.
 
Skjer det m
Det gjør det, men er visst mye mer omstendig sier jordmor. Tror personlig oppmøte hos nav er eneste mulighet da. Men der kom jo noen nye regler over nytt år også.. Jeg husker ikke helt jeg...

Sniker men leste dette på nav.. så virker som man bare må avvente dette med farskap en stund?C64A6CF6-45A6-4908-BF9F-D761BFCE2BAE.png
 
Man kan skrive under hos Jordmor. Selv skrev far under farskapserklæring på St. Olavs rett etter fødsel nå, så der var det ikke slutt på dette ihvertfall☺️
 
Det fikk vi også gjort på sykehuset denne gangen. Det er nok fordi det er vanskelig å få gjort det andre plasser. Vi nevnte det tilfeldigvis selv, så husk å Spørre!
 
Vi skrev også under etter fødsel, men vi måtte også spørre om det :happy:
 
Back
Topp