Farskapserklæring

Sist skrev får under på sykehuset (2015). Jordmor har sagt nå at han kan bli med på kontroll så han slipper å gjøre det på sykehuset. Han syntes ikke det var noe stress sist, så tror det blir til at han gjør det der denne gangen også. Har fått et annet skjema fra sykehuset vi skal ha med ved fødsel, der skal vi krysse av om han har signert farskapsskjema eller ikke.

Har nav noe å gjøre med det skjemaet? På d jeg har mottatt skal det sendes til en adresse i Hammerfest[emoji28]

I sist svangerskap (2016) fikk jeg med meg papiret hjem fra jmkontroll i uke 32 slik at det var ferdig utfylt til jmtimen i uke 36. Samboeren min var med på timen og jm signerte på det og vi sendte det inn selv til en adresse i Hammerfest. Denne gangen gjør vi det på akkurat samme måte:)

I 2016 fikk jeg ikke noe slikt papir. Samboer fylte det ut og signerte rett etter fødsel på fødestuen(ikke noe stress). Denne gangen fikk jeg det for ett par uker siden,samboer signerte og jeg tok bare bilde av legitimasjonen hans som jeg viste til JM. JM har så sendt det videre for oss. Det praktiseres tydeligvis litt forskjellig?

Mener det var 2 eller 3 forskjellige instanser som skulle ha det skjema tilbake... Jeg leverte det bare til jordmor også sendte ho det dit det skulle...
Fant fram skjemaet og der står det jo at det skal sendes inn til skatt nord. Men så slo det meg at jordmor tok kopi, og siden hun ikke så noe tipper jeg at hun ordnet med innsending. Deilig med forum, så går man liksom ikke glipp av noe.

Back
Topp