Farskapserklæring

MissFlite

Glad i forumet
Flere som ikke er gift her og har ordnet dette allerede?

Min samboer skal etter avtale med jordmor være med på kontroll når jeg er 37+2, og regner med at vi ordner farskapserklæring da. Det er ca 3 uker før fødsel. Men ser at det kan være opptil 8 ukers behandlingstid. Burde vi egentlig ordne det før? Har det noe å si?

Jeg fikk beskjed av jordmor om å ordne dette på nav når jeg skulle søke om foreldrepenger. Så vi har gjort dette for noen uker siden [emoji846]

Jeg fikk beskjed av jordmor om å ordne dette på nav når jeg skulle søke om foreldrepenger. Så vi har gjort dette for noen uker siden [emoji846]
Altså dere måtte dra på nav- kontoret? Eller finnes det elektronisk skjema? Veldig greit om man kan ordne det elektronisk, men etter det jeg har lest meg frem til må det personlig oppmøte til. Tror det blir litt masete å skulle gjøre det på nav-kontor da vi begge er i full jobb på dagtid, så håper vi får ordnet det på jordmorkontrollen!

Jeg har ikke fått noe beskjed. I 2016 gjorde vi dette på en av de siste kontrollene hos JM. På sykehuset ved fødsel ble vi spurt om det var gjort ellers kunne vi gjøre det der. Stresser ikke med det :)

Vi stresser heller ikke med det, vet flere som har gjort det på sykehuset:-)

Så lenge jeg slipper henge på nav-kontor eller sitte i telefonkø der stresser ikke jeg heller :p men greit med alt som er gjort syntes jeg!

Altså dere måtte dra på nav- kontoret? Eller finnes det elektronisk skjema? Veldig greit om man kan ordne det elektronisk, men etter det jeg har lest meg frem til må det personlig oppmøte til. Tror det blir litt masete å skulle gjøre det på nav-kontor da vi begge er i full jobb på dagtid, så håper vi får ordnet det på jordmorkontrollen!

Ja, vi var på nav. Var der i ferien, for da var det lite folk[emoji13] vet ikke om det finnes elektronisk. Hadde aldri hørt om det før, trodde egentlig far skrev under på sykehuset. Men sikkert greit å få det unnagjort.

Vi er heller ikke gift. Her var han med på en time til JM fra noen uker siden..tror det var rundt uke 26 eller noe jeg.. tok med legitimasjon, så skrev han under på farskapserklæring der :)

10 år siden forrige sv.sk, da og skrev bf under hos JM..

Her ber sykehuset om at vi har det i orden før fødsel. Enten må begge møte opp hos NAV, eller hos fastlege/jordmor.

Vi gjorde det hos fastlegen forrige uke (uke 35). Far må ha med legitimasjon, og etterpå må skjemaet sendes til Skatteetaten. Finnes dessverre ikke elektronisk [emoji13]

Last edited:
Regner med vi ordner det når vi skal til jm om 2 uker

Flere som ikke er gift her og har ordnet dette allerede?

Min samboer skal etter avtale med jordmor være med på kontroll når jeg er 37+2, og regner med at vi ordner farskapserklæring da. Det er ca 3 uker før fødsel. Men ser at det kan være opptil 8 ukers behandlingstid. Burde vi egentlig ordne det før? Har det noe å si?
Vi svippa innom NAV påvei hjem fra sykehuset sist :) da leverte vi den der og det ble ordna :P

Min samboer er med på alle svangerskapsrelaterte timer og jeg mener vi fikk skjema (papirform) på første jordmortime. Returnerte det ferdig utfylt påfølgende time så jordmor fikk underskrevet og sjekket leg. Sendte det deretter inn. (Bor i Oslo).

Samboer signerte skjema på forrige jordmortime, da var jeg ca uke 32 [emoji4] forrige gang (2014) mener jeg at han fikk og skrev under skjema på sykehuset under fødselen [emoji85]

Jeg fikk med meg et skjema som han skulle fylle ut på første eller andre kontrollen hos jordmor... Tok bare med kopi av id'n hans også var det i orden...

Vi fikk papirene når samboern var med på kontroll i uke 24, så de ble sendt inn for lenge siden [emoji4]

Fikset det hos JM for to uker siden. Fikk beaked vi måtte på skattekortet om ikke. Sykehuset blandet seg ikke inn i den delen mer fikk vi beskjed om.

Eeeh! Hvorfor skal man sende det til NAV? Med første skrev vi under på sykehuset. Denne gangen skrev vi under papirene da vi var på fødselsforberednende kurs hos jordmor. Har bare latt den ligge hjemme siden det. NAV har ikke bedt om denne til noe som jeg vet av. Ikke husker jeg hva vi gjorde sist heller.

Eeeh! Hvorfor skal man sende det til NAV? Med første skrev vi under på sykehuset. Denne gangen skrev vi under papirene da vi var på fødselsforberednende kurs hos jordmor. Har bare latt den ligge hjemme siden det. NAV har ikke bedt om denne til noe som jeg vet av. Ikke husker jeg hva vi gjorde sist heller.
Mener det var 2 eller 3 forskjellige instanser som skulle ha det skjema tilbake... Jeg leverte det bare til jordmor også sendte ho det dit det skulle...

Back
Topp