Farskap

Bliss_nr2

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Sommerfuglene
Noen her som vet om far kan erklære farskap ved OUL?

Eller er der noen med gode tips til hvordan "lettest" erklære farskap?

Noen her som vet om far kan erklære farskap ved OUL?

Eller er der noen med gode tips til hvordan "lettest" erklære farskap?
Hvordan erklærer man farskap? Jeg har fylt ut helseskjema der far står oppført. Er ikke det nok?

Hvordan erklærer man farskap? Jeg har fylt ut helseskjema der far står oppført. Er ikke det nok?

Barnefaren og jeg bor ikke sammen, så han må erklære at han er far. Har ikke skrivd ham opp på helsekortet enda. Ser at far må ha med legitimasjon for å vise at han er far, enten før eller etter fødsel.
Begynte å tenke litt på arv. Så lenge barnefaren ikke har erklært farskap er min unge arveløs fra faren. Så tenkte det var greit å fått fiksa papirene før fødsel....

Vi har fått skjema hos legen med beskjed om å levere det når det måtte passe oss. Tenkte å ta det med på OUL :)

Han må erklære farskap med vitner til stede, det holder ikke at du sier/skriver det.

Med nr 1 i 2013 var han med til jm en gang og fylte ut og signerte (med leg) et skjema vi måtte ha med på sykehuset, for det trengte noe info derfra om ungen når den ble født. Jm måtte også signere og stemple.

Men hos hos skjedde en feil på sykehuset, de hadde glemt å stemple... Så da fikk vi brev i posten om at farskap ikke var godkjent, og at han måtte møte opp på Skatteetatens kontor (åpent 9-15 eller noe) med leg og det brevet, så de kunne bekrefte at han var han på nytt (jeg måtte ikke være med da).

Jeg vet ikke om det er likt nå, har bare antatt det [emoji23] Burde kanskje undersøke..

Barnefar skrev under på erklæring av farskaps skjema ( med leg ) under 1.svangerskapskontroll på helsestasjon i uke 12. Jordmor sa hun sender den inn selv.
Det er tydeligvis litt forskjellige måter å gjøre det på.
Vi fikk hvertfall tilbudet om å gjøre det da, hvis han var faren og hadde med seg leg.

Ser ut som det er forskjell fra sted til sted, men st far personlig må møte og ha med legitimasjon er likt.
Skal ringe jordmor i morgen og høre.

Leste et sted at det var lurt å få fsr til å skrive under allerede mens du gikk gravid, med tanke på arv, om noe skulle skje.

Back
Topp