Fars engasjement

Gloria85

Blir kjent med forumet
Var far engasjert i babyen fra første dag? Eller tok dette tid? Skiftet han mange bleier? Å gjorde han dette frivillig, eller måtte du spørre om han kunne ta nå?

Hvis han ikke var særlig engasjert i starten, når endret dette seg? Hvis det endret seg?

Her var han engasjert fra begynnelsa av, skifter bleier, triller tur, koser å klemmer osv.

her tok det tid. han er verdenbs beste pappa, men med begge har han blitt myyye mer engasjert når de er blitt over halvåret og responderer mer + har fått mer forståelige rutiner++

Han har vært 100 % engasjert fra dag 1:) Superpappa:) Det faller mer naturlig for han å ha baby enn for meg igrunn, så jeg(vi) er kjempeheldige!

Pappa'n her var også veldig med, tok ikke mange kveldene før jeg ble sendt til naboen, for gutta skulle tross alt ha guttekveld =P

Vi delte også opp uken slik at vi fikk 2 "frikvelder" hver. På våre "frikvelder" kunne vi gjøre akkurat det vi ønsket. På denne måten hadde jo pappa'n aleneansvaret for barnet ofte =)

Skrulla86 skrev:
her tok det tid. han er verdenbs beste pappa, men med begge har han blitt myyye mer engasjert når de er blitt over halvåret og responderer mer + har fått mer forståelige rutiner++

Samme her, men med storesøster så mista jeg melka etter 2 mnd og da engasjerte han seg mer siden han kunne stå for matinga.. Nå er lillemann en skikkelig mamma gutt som bare vil til meg.. Da er det ikke like enkelt for mannen..

Han har alltid vært engasjert, men han var ikke vandt med babyer. Nå som poden er to år så er han helt superduperfantastisk. Merker godt at dette kan han og er mer trygg på. Han er mye flinkere enn meg til grensesetting og være konsekvent f.eks. 

ja her er pappaen kjempe engasjert og har vært det fra dag 1.. litt usikker og utrygg i papparollen i starten med Linus, men har prøvde så godt han kunne, og jeg gjorde det ikke så lett for han stakkar...

men kunne aldri funnet en som er mer engasjert enn han! <3

Han var veldig lite engasjert og synes ikke det ble bedre etterhvert heller. Tok det opp med han og han kom i forsvarsposisjon hele tiden og ble veldig sint.
Jeg var veldig bekymret, fordi jeg hadde en magefølelse at det var noe som ikke var som det skulle med datteren vår. Brukte mye tid til forskjellige leger og behandlinger. Han viste liten interesse og var aldri med selv.
Da jenta vår var 9mnd så avsluttet jeg forholdet. Er så glad for at jeg tok valget.

Da gutten kom så var han med på alt som trengtes når han var hjemme, han pendlet norge sverige
Når jenta kom så var det han som tok permisjonen så da sa det seg selv at han tok seg av det som var med ungene

Han var med fra starten og så henne mer rett etter fødsel siden jeg hadde ks og da var det han som kikka til snuppa mens jeg venta på å få "tilbake" beina mine. Jeg gikk også tilbake i jobb etter kun 4 mnd permisjon, så han har stillt opp 100% og vel så det. Han er en flott pappa med mer tydelige grenser enn meg,men så har han jo erfaring fra før og det har ikke jeg.

Han har alltid hvert flink til og ta med seg barna ut en tur, dersom jeg trenger og sove litt, få vasket huset i fred, eller rett og slett bare få litt alene tid!:)

Men han har vist mye mer interesse, når barna har blitt så "store" at han kan ta med flaske og mat, uten og være avhengig av meg!:)

I.o.m jeg holdt på å stryke med under fødsel, var det han som var mamma og pappaen hennes den første tiden. Han ble nok kasta ut i det, men han hadde jo ikke noe valg. Og på et vis er jeg veldig glad det var sånn, fordi de to har virkelig et helt spesielt forhold den dag i dag. 

Han har vært veldig, veldig engasjert hele tiden. Er han som er den flinkeste av oss til å gjøre ting også..

Han engasjerte seg fra dag en, men det ble mer og mer til mer kontakt han fikk.. ;P 
Han har gjort det meste, utenom å trille tur.. det tror jeg ikke han har gjort en eneste gang alene! Hehe!! 

fra første dag ja. han kosa jo masse med han før jeg i det hele tatt fikk se han også, siden det var hastesnitt. Eneste jeg gjorde mest av var mating, siden det er jeg som hadde melka 

Her var han engasjert fra første stund, han skiftet bleie på ungene alt på føden og ga de flaske
Var han som hadde ansvare for ungene etter at jetna var 6uker. For han tok resten av permen

Her merker jeg at ungene virkelig har satt pris på at far har vært hjemme med de,merker at de har en mye mer sveiset sammen en mange andre

Back
Topp