FARLIG

MiniMus

Forelsket i forumet
Hei Jenter[8D]

Fikk greie på av vennina at d er ikke bra eller farlig åå spise JORDBÆR når man er gravid?[&:]

Kan det seriøst være SANT???

ORIGINAL: Kittekat

For noe tull. Er når man ammer at barnet KAN reagere på jordbær.
Spis jordbær til det tyter ut av ørene dine, om du vil!

ORIGINAL: mammasilje

Ja, man skal verken spise det når man er gravid eller ammer..

Åj, hvorfor har ikke helsesøster eller jordmor informert meg om det da? Jeg spiste masse jordbær da jeg var gravid, og jeg spiser det nå når jeg ammer også... Det kan da ikke være farlig?![&:]

Spiser det ganske ofte selv,men når hun sa det nå måtte jeg finne det ut her  så klart på BV[8D][8D][8D][8D][8D][8D]

ORIGINAL: Madeleine**

DET hakke jeg hørt noe om i såfall!
Men når man ammer så skal man være litt forsiktig med jordbær siden babyen kan reagere på det,men du kan spise det så mye du orker når man er gravid!

Har sikkert spist opp..tja.. 3 kurver med jordbær eller noe til nå[8D][:D]

Bare TRE hihi[:D][:D] jeg har sikkert spist ti![:D]

Spis jordbær mens du er gravid, det tar ingen skade av. Har hørt at man skal være litt forsiktig mens man ammer, men man merker jo fort om babyen reagerer eller ikke. Og så lenge babyen ikke reagerer og det ikke er allergier i familien, så spis jordbær. Det har jeg tenkt til å gjøre. Nå har jeg holdt meg unna så mye godt i hele graviditeten - når babyen kommer så skal jeg gafle alt jeg har lyst på så lenge babyen ikke reagerer. Alkohol er det eneste jeg kommer til å holde meg unna (da jeg ikke liker det)...

ORIGINAL: LeonMamma

Herre gud, men kan da vell spise jordbær når man er gravid!!
Spis så mye du vill..[:D]
Men du skal være forsiktig når du ammer, for babyen KAN reagere!

Signerer[;)]

Gjelder og forsåvidt andre ting som man liksom ikke skal spise under graviditet...spis til krampa tar deg[;)] 

Spis jordbær til det tyter ut av ørene dine, om
du vil!

Mye rart som blir sagt assa... [8D] Sef kan du spise det!!!

Det er ABSOLUTT IKKE farlig å spise jordbær når man er gravid!
Jeg spiste 1 kurv om dagen den siste måneden jeg gikk gravid, var TOTALT hekta!

Etter fødselen var det full stopp, derimot, for gullet fikk vondt i magen når jeg spiste jordbær (og maaaange andre ting). [:(]
Kunne ikke drikke brus, spise jordbær, druer, plommer, nektariner, grønne epler, drikke eplejuice, spise chips, popcorn, +++++

Det er ikke farlig så lenge de er godt vasket - og når man ammer kan man prøve seg litt fram og se om babyen reagerer på det (alt med måte). Det er vel bare dersom det er mye allergi i familien at man helst bør holde seg unna pga at det kan trigge allergi.

Trør i trynet med jordbær! [:D]

Grunnen til at gravide har blitt advart mot jordbær er den dårlige hygienen til de som plukker. Man risikerer rett og slett at det er avføring på jordbærene fordi de har elendige sanitære forhold. Disse bakteriene er ekstra farlig å få i seg når man er gravid. Så jordbær i seg selv er helt topp, men de som kan følge med.....[:'(]

ORIGINAL: LeonMamma

Herre gud, men kan da vell spise jordbær når man er gravid!!
Spis så mye du vill..[:D]
Men du skal være forsiktig når du ammer, for babyen KAN reagere!

ORIGINAL: sarah sin mamma

det kan d..
det er mye man ikke skal spise når man har barn i magen...
elg, blåskjell osv...

Neineinei! Man kan spise både elg og blåskjell! (blåskjell fra enkelte områder er dog ikke bra)
Sjekk matportalen for å se "does and don'ts" for gravide og ammende.[;)]

jeg spiste jordbær til det tøyt ut av ørene mine da jeg gikk gravid,men ikke da jeg ammet....

Signerer denne! [:D]

Back
Topp