Farlig trend blant barn/ungdom!

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Hørte i dag at det er en trend som går på sosiale media som heter "The Salt and Ice challenge", som visstnok handler om å helle salt på huden forså å sette en isbit oppå. Det fører til at isbiten blir veldig kald og hele opplegget med dette er for å se hvor lenge man klarer å holde ut smerten...

:wtf

Av alt idiotisk ungdommen klarer å finne på altså...! Når jeg var "ung" så husker jeg at trenden var å presse så hardt mot brystkassa til andre eller holde kvelertak på dem til de svimte av... Alle må bare være bevisste på å følge med barna sine og snakke med dem om dette.

Er det FARLIG på noe vis, eller bare... Teit...?
Jeg ser ikke helt vitsen, men.. Jaja. Mulig det fantes lignende trender da jeg var yngre, men jeg hørte ikke noe om dem ><

Høres ut som at den som klarer lengst får et tøfft arr. Teit

Er det FARLIG på noe vis, eller bare... Teit...?
Jeg ser ikke helt vitsen, men.. Jaja. Mulig det fantes lignende trender da jeg var yngre, men jeg hørte ikke noe om dem ><

Man kan få alvorlige forfrysninger. Store sår så kan absolutt være farlig :(

Internett hjelper ikke akkurat på sånne dumme trender, nei... husker det var varianter av besvimelsesleker da jeg gikk på ungdomskolen også. Og har sett resultatet av slik lek i skolen, hadde en elev som falt og slo på seg en gediiiigen og hoven blåveis. Man kan jo skade seg skikkelig!

Man kan få alvorlige forfrysninger. Store sår så kan absolutt være farlig :(
Ahaa, såpass ja. Var bare nysgjerrig på hva det kunne gjøre.
Vel, synes sånne kveletrender er verre, men likevel fullstendig tåpelig.. Neste år er det vel hvem som klarer få mest mulig av en rusten spiker i låret? ><

Ahaa, såpass ja. Var bare nysgjerrig på hva det kunne gjøre.
Vel, synes sånne kveletrender er verre, men likevel fullstendig tåpelig.. Neste år er det vel hvem som klarer få mest mulig av en rusten spiker i låret? ><
Mannen min gjorde et vitenskapsforsøk med bhg han jobber i, de målte temperaturen på snøen ute til -4, så helte de på salt, og da falt temperaturen til -20 på sekunder... så det blir ganske kraftige forfrysninger av slikt ja

Ja de vil alltid finne på teite måter å utsette seg for fare

Mannen min gjorde et vitenskapsforsøk med bhg han jobber i, de målte temperaturen på snøen ute til -4, så helte de på salt, og da falt temperaturen til -20 på sekunder... så det blir ganske kraftige forfrysninger av slikt ja

Ja de vil alltid finne på teite måter å utsette seg for fare
Ååh, såpass. Derfor man skal ha salt i sånne ismaskiner altså?
Interessant :)

Det er dessverre en del slikt trender, og det er mye inspirasjon å finne på nettet. Jeg jobber på ungdomsskole, og vi har måtte tatt tak i blant annet "besvimelsestrender".

det som er enda værre, er at trenden eskalerte etter at det ble sendt på newton (!!) de sa jo klart at dette ikke måtte prøves hjemme.. men aldså!

Husker selv da jeg gikk på ungdomsskolen at det var "in" å lage smileys på hånda med varm lighter. Helt tåpelig!

Helt sykt. Alle slike trender har gått meg hus forbi hele min "lange" ungdomstid :p

Blodmynt var noe som var populært da jeg var yngre. Det var om at en skulle holde hendene i en knyttneve med kloklene plassert mot et bord. Deretter skulle en annen knipse en mynt så hardt h*n kunne. Poenget var å få så blodige knokler som mulig... så utrolig teit!

Uffda... men er vell litt eldre barn som driver med dette vell?

Jeg er så gammel at det var hyperventilering til man svimte av som var kult. Enkelte faket nok, vil jeg si ;-)

Dumme ting har alltid vært kult, men ned nett sprer det seg mye mer

Blodmynt var noe som var populært da jeg var yngre. Det var om at en skulle holde hendene i en knyttneve med kloklene plassert mot et bord. Deretter skulle en annen knipse en mynt så hardt h*n kunne. Poenget var å få så blodige knokler som mulig... så utrolig teit!

Det gjorde guttene hos oss også. Men der var det en del av et spill, man skulle snurre en mynt og knipse den etter tur, hvis man gjorde slik at mynten sluttet å snurre så ble man straffet med å få mynten skutt i knoken. Hver sin lyst...

Det var populært da jeg fikk på ungdomsskolen også. Utrolig teit. Husker ikke hvilken variant for jeg holdt meg unna. :P

Hos oss brukte guttene å stå neve mot neve med langfingeren bøyd og litt stikkende ut. Så var det om å gjøre å være førstemann til å slå den andre over knokene, så hardt som mulig og de ble både blå, hovnet opp og blødde!

Back
Topp