Farlig med for mye pepsi max?

mamma til ei engel

Betatt av forumet
Jeg sitter her hjemme alene med 1,5 liter pepsi max..og ser at det ikke er lenge til jeg har drukket den opp..ELSKER pepsi max, men bare i helgene da. Tror dere det er farlig for babyen om jeg drikker 1,5 l på en dag? Altså kun i dag da..skjer jo bare i helgene.

Håper på svar [8|]

men..det er jo koffein i pepsi og tab xtra også..

Kan jeg ikke tro...levde på det siste svangerskap...
Cola og ekstreme sukkerholdige bruser er jo uansett ikke bra for en menneskekropp

da drikker jeg opp med god samvittighet ;) Bekymrer meg egentlig ikke så mye jeg heller..men når vi først har dette forumet her, så er det jo greit å høre andres synspunkter også :)

Tror at å være bekymret og bli skremt av alt mulig er verre for helsa en ett vanlig liv[:D]

Det er jo bare koffeinet man ikke skal ha for mye av, man kan visstnok bli litt dårlig av det. Drikker ikke så mye brus, får kolikk (faktisk)[8|] Men neida, ta d bare mero^^ Det står inne på BV sine sider der hva gravide kan spise/drikke. Da ser du hva som er anbefalt[;)]

Vet ikke om det har blitt lagt ut en link he tidligere eller om det var i et annet forum etc.
Men det ble det sagt at light brus/sukkerfri brus ikke var noe bra å drikke det heller fordi søtningsstoffet som er i brusen ikke er bra for beinbygningen til barnet.. har noe med kalsium opptak eller noe å gjøre.. husker ikke helt ordrett hva det sto.
Dessuten så har kroppen mer problemer med å bryte ned tilsettningsstoffer enn naturlig sukker.. så ofte blir disse søtningstoffene lagret i kroppen og kan faktisk bli til fett det også...
Men en brus i en dag i uken for å kose seg skal da vel ikke kunne skade [:)] Litt må man jo unne seg [;)]

Takk for svar alle sammen [:)]

Drikker Pepsi max jeg også, prøver og holde meg til kun helger, men det hender det blir en skvett utenom også..
Alt med måte tenker jeg iallefall.. [:)]

Enig med deg Stoce [;)]

Jeg må innrømme at jeg drikker en del pepsi max.
Å det blir et glass eller to om dagen på hverdagene også.
Jeg elsker pepsi og har ikke så dårig samvittighet for at jeg koser meg med det nå, for jeg vet at når ungen er født så er det stopp.
Jeg kan jo ikke drikke brus når jeg vet at det kan føre til at den lille får unødvendig med luft i magen.
Han vil jo få luften ekstra gjennom morsmelken da.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/lightprodukter-og-aspartam.htm

Les link....sluttet med light brus etter å ha lest dette..
Tar heller noen glass vanlig brus i stedet...
Men vi lever nå alle en gang å vi må få leve som vi vil[;)]

Er vel anbefalt å ikkje drikke meir enn 1 liter koffeinholdig brus for dagen, men trur ikkje det er krise om det ein gang i blandt blir 1,5 liter. Eg drikker cola zero ganske ofte, blir hardt å slutte når eg skal ammme, men da MÅ eg jo.
Står inne på matportalen sine sider kor mykje koffein ein bør holde seg til, både i form av brus, kaffe og te forresten[:D]

Er vel ikke noe mer farlig nå enn utenom når du er gravid :)
Kos deg, det er lov i helgene! Hadde vært verre om du drakk 1.5 l hver dag =)

Mener det med at man ikke skal ha for mye koffein er viktigst de første ukene i svangerskapet, pga det økser sjansen for å miste.. Men det er bare før de 12 ukene har jeg lest..

Så KOS deg =)

.

jeg drikker også pepsi max.. jeg sluttet med røyk, alkohol( ikke det at jeg ferstet så ofte men, hehe)og kaffe m.m når testen var positiv, så et glass pepsi max drikker jeg uten dårlig samvittighet[:D] man kan ikke bli hysterisk av alt.. da er det ikke mye man kan spise eller drikker når alt kommer til alt[:D]

ORIGINAL: Jeanetta

jeg drikker også pepsi max.. jeg sluttet med røyk, alkohol( ikke det at jeg ferstet så ofte men, hehe)og kaffe m.m når testen var positiv, så et glass pepsi max drikker jeg uten dårlig samvittighet[:D] man kan ikke bli hysterisk av alt.. da er det ikke mye man kan spise eller drikker når alt kommer til alt[:D]

Samme sier jeg! Slutta å røyke, drikke kaffe og alkohol så fort jeg fant ut at jeg var gravid.. Kaffe fordi det smakte dritt, og røyk og alkohol var jo ikke lengre aktuelt! 
Og som du sier Jeanetta så er det ikke mye vi kan /bør spise da om man skal oppsummere. Man burde unne seg noe godt med god samvittighet og nyte denne tiden. Men som sagt i et tidligere innlegg.. Alt med måte... [:D]

etter å ha lest linken (som ble lagt ut tidligere, forrige uke eller noe. mulig det er samme som den over, men den får ikke jeg opp nå) så har jeg sluttet helt med saft, brus og sukkertøy etc som er sukkerfrie. Etter å ha lest om alt det aspartam og andre søttilsetninger kan gjøre meg kroppen vår og med forsterets trenger jeg ikke ha det i meg! Da er det bedre med det sukkerholdige med måte, synes jeg [:)] 

Back
Topp