Farlig mat..

Jeg holdt meg unna spekemat (savna fårepølsa litt, så nå koooser jeg med med det på skiva hver dag! :P ) og myke oster er ikke noe jeg er spesielt glad i så det gikk helt fint. Kjøpte sushi med kun grønnsaker og scampi (som jo er kokt), men det blei med et par ganger når jeg virkelig fyste på det. Det verste for meg var å kutte koffein. Glad i kaffe og cola, så der måtte jeg tenke meg om, og det var nok noen dager der jeg gikk over "kvota", uten at jeg gadd å ha veldig dårlig samvittighet for det, bare skjerpa meg litt neste dag.

får vel være den første til å innrømme at jeg har spist akkurat hva jeg har hatt lyst på, brie og spekeskinke, roastbeef og salami. Det jeg har vært nøye på er datostemplingen og at hvis jeg spiste så skulle pakken være maks et døg fra åpnet fordi jeg innbiller meg at d er bedre.

Her har jeg hatt mange andre store problemer i forhold til å få i meg næring i d hele tatt, så jordmor og lege har gitt sin velsignelse på den måten at de har sagt at, hvis ikke du får i deg næring så får ikke baby næring og sånn d er i dag er d like farlig å å spise spekeskinke som om du ikke skulle spist noen ting.

får vel være den første til å innrømme at jeg har spist akkurat hva jeg har hatt lyst på, brie og spekeskinke, roastbeef og salami. Det jeg har vært nøye på er datostemplingen og at hvis jeg spiste så skulle pakken være maks et døg fra åpnet fordi jeg innbiller meg at d er bedre.

Her har jeg hatt mange andre store problemer i forhold til å få i meg næring i d hele tatt, så jordmor og lege har gitt sin velsignelse på den måten at de har sagt at, hvis ikke du får i deg næring så får ikke baby næring og sånn d er i dag er d like farlig å å spise spekeskinke som om du ikke skulle spist noen ting.
Det er det problemet jeg også har.. Myke oster er jeg ikke så glad i uansett, så det går fint.. Men har spist waldorf skinke 2 anger, og veldig lite! Har fått mye kjeft for det. Men nå er det sjeldent man blir syk av det, det er jo for sikkerhetsskyld at man skal holde seg unna! Men visste ikke at salami var farlig? Det har jeg spist mye av :-S

Jeg har definitivt ikke holdt meg innenfor det anbefalte når det kom til cola... følte jeg måtte nyte det mens jeg kunne, for nå tørr jeg ikke drikke det ifall lille skal få mageknip :p

Koffein var vanskelig å holde seg unna ja. Nå leste jeg at 8 kopper kaffe/glass cola på en dag kunne gjøre babyen våken, så da drikker jeg det jeg vil igjen! Blir jo aldri så mye som åtte kopper kaffe! :P

Sniker fra november her :)
Jeg har holdt meg til kostholdsrådene og unngått all spekemat og mat som er gått ut på dato osv.
Ang. Spekemat, når mamma gikk gravid med meg spiste hun salami og annen spekemat på skiva ofte under svangerskapet, og ingen sa noe til henne og at hun ikke burde det. Jeg har kraftig middallergi, og leste på sidene til norges astma-og allergiforbund at inntak av spekemat under graviditeten øker faren for å få middallergi.
Folk kan si hva de vil om at før i tiden spiste man hva som helst og det ble mennesker av det og, men jeg vil heller ofre litt enn at mini i magen skaø bli syk av det jeg spiser :)

Fulgte kostholdsrådene, det er jo en grunn for at de er der tenker jeg :)

Back
Topp