Farging av ull med wilton-farge

Cinnamon*

Gift med forumet
Jeg har masse rosa ull etter storesøster som jeg tenkte å farge blått.
Har lest litt om å farge med Wilton-farge, og ser jo ut som resultatet blir ganske bra..

Men, hvordan kan jeg får farget mer enn 2 plagg av gangen?!

Har jo en hel bærepose smekkfull av ull, og det blir en laaaang prosess og farge 2 og 2 plagg..

Du kan farge mer enn bare 2, i hvertfall 5-6-7 med en hel boks med wilton.

Kommer selvsagt an på str på klærne, jeg farget ca 5 plagg i ca str 74/86 (type ull fra cubus) med lilla (violet). Og kunne nok hatt flere plagg oppi gryta, da fargen ble VELDIG mørk.

Hvordan gjør man det? Jeg har en del hvitt med gule flekker på i blieområdet her :) Kunne tenkt meg å farga de lilla eller noe slikt.

Har du stor kjele kan du nok farge masse på en gang!

Men pass på at ulla er helt ren, for ellers er det lett at det blir flekkete. Snakker av erfaring... ;)

Hvordan gjør man det? Jeg har en del hvitt med gule flekker på i blieområdet her :) Kunne tenkt meg å farga de lilla eller noe slikt.

Vær obs på at det ofte blir fargeforskjeller hvis det er flekker på plaggene. Prøvde å redde en del tøy med flekker som ikke gikk av på den måten, men de var der etter farging også.

Vær obs på at det ofte blir fargeforskjeller hvis det er flekker på plaggene. Prøvde å redde en del tøy med flekker som ikke gikk av på den måten, men de var der etter farging også.
Kan ikke bli værre enn det er tipper jeg, så det går nok bra. Det er bare i bleieområdet, og det er jo ikke der man ser mest på likevel. ;)

Kan man farge vanlige bommulsklær også tro? :rolleyes: Noen som har peiling?

Jepp. Gå inn på nærmeste jernia og kjøp vanlig klesfarge i den fargen du vil ha. Husk fiksersalt, følg bruksanvisningen og hiv alt i vaskemaskinen :)

Back
Topp