Farging av håret!

ORIGINAL: Soul

får man ikke hårfarge uten amoniak og sånt? eller har jeg bomma helt?

jo det stemmer det[:)] di er sikrere å bruke siden di skal være mildere[:)]

så det beste er å gi beskjed til frisøren om at du er gravid slik at de kan velge de rette produktene? eller trenger en ikke det?

dytter litt, så Cec* ser det[:)]

Ja, gi beskje til friøren at du er gravid, for da kan hun heller anbefale minicolor eller en mildere farge di evnt. har[:)] stemmer det, håret kan oppføre seg annerledes når du er gravid. Både på godt å vondt[:D] vi har jo fyldigere hår enn noen sinne nå som vi er gravide!![:D]

ORIGINAL: Cec*

Ja, gi beskje til friøren at du er gravid, for da kan hun heller anbefale minicolor eller en mildere farge di evnt. har[:)] stemmer det, håret kan oppføre seg annerledes når du er gravid. Både på godt å vondt[:D] vi har jo fyldigere hår enn noen sinne nå som vi er gravide!![:D]

thank youuuuuu [:)]

No problem my friend!![:D] hihi^^

Stoffene går heller ikke inn i blodomløpet.. Det har jeg virkelig ALDRI hørt om.. Vi går jo ikke rundt å er løsemiddelskadet akkurat..?
Jeg bruker hansker for å ikke få en allergisk reaksjon på hendene samt holde de rene jeg... ikke for at fargen går inn i blodet mitt via hendene... eller hodebunnen for den saks skyld.
Punktavsuget bruker jeg for å slippe å puste gassene inn i lungene og for at kunden skal slippe det... Hadde det gått inn i blodet så tror jeg farging ville vært like mye snakket om av myndighetene som røyking og narkotika, men det er jo ikke det akkurat...
Farging er helt ufarlig.. om man fortsatt skulle være i tvil så finnes det farger uten amoniakk ja, men det skjer jo fortsatt en kjemisk reaksjon i de fargene så hvorfor skulle de være noe tryggere da?

Det er greit å si ifra til frisøren at man er gravid ja, for håret forandrer seg mye under graviditeten, og kan ofte slå helt feil ut ifht fargen man hadde tenkt.. [;)]

Nei selfølgelig går vi ikke rundt å er løsmiddelskadet... Men du mener at med en gang det er en risiko på jobb ang. stoffer som ikke er så heldige så kan man ikke jobbe i det yrket fordi det er løsmiddeler og dette vil da havne i media? Selv om stoffer passer i vårt blodomløp blir vi ikke ruset, som du gjør med alkohol og narkotika. Men selv om VI tåler disse stoffene er det ikke dermed sakt det er helt ufarlig for et lite foster som ikke er like motstandsdyktig som moren? Dette er teorifag som man lærer på skolen.

Men jeg vil ikke lage en stor diskusjon her på siden. Vi har tydligvis to helt forskjellige kunnskaper på dette området og ikke minst meninger. Jeg har lært dette jeg skriver, derfor nevner jeg dette. Syns det blir feil å fortelle en gravid person at hun kan farge håret sitt så mye hun vil i svangerskapet og dette er heeelt ufarlig, det er som du selv sa, det er jo tross alt en kjemisk reaksjon. Så di som leser dette får selv bestemme hva di mener selv er trygt, men nå vet di jaffal 2 forskjellige meninger fra 2 frisører.

Nei jeg mente jo bare at hadde det vært så himla farlig så ville det blitt blåst opp av myndigheter og media på lik linja med røyking o.l. [;)]

ORIGINAL: Cec*

Hei[:)] da kan vel jeg svare, jeg er frisør. Du kan bare stripe håret ditt hvis du vil., for striper berører ikke hodebunnen, og stoffene kommer derfor ikke inn i blodomløpet ditt. Di sier at man kan farge håret også når man eg gravid. Så lenge du ikke gjør det for ofte! Men liker selv ikke å farge håret på gravide, og råder di heller til å stripe det siden det ikke er skadelig[:D]

Holdte meg til striper i svangerskapet jeg også ja. Tror ikke jeg ville tatt sjansen på å farget det... Men skal sies jeg tok glansvask med farge en gang, den er jo mye mildere, holder jo ikke så lenge heller da men...

Back
Topp