Farging av håret!

Tingeling87

Forelsket i forumet
Kjenner eg har en ekstrem trang til å ta Lyse striper i håret mitt! Har vært blond i mange år. Men farget det mørkt på nyttårsaften å sååå eg angrer!!! Ser død ut siden eg e så bleik he he!! Flere som farger i svangerskapet? Er det trygt? Hva kan isåfall skje om det ikke er trygt? Skal selgølgelig vente til uke 13 vertfall.

Hei[:)] da kan vel jeg svare, jeg er frisør. Du kan bare stripe håret ditt hvis du vil., for striper berører ikke hodebunnen, og stoffene kommer derfor ikke inn i blodomløpet ditt. Di sier at man kan farge håret også når man eg gravid. Så lenge du ikke gjør det for ofte! Men liker selv ikke å farge håret på gravide, og råder di heller til å stripe det siden det ikke er skadelig[:D]

Var masse diskusjon rundt dette på barnimagen når jeg var gravid høsten 08, den gangen var det vist greit og farge håret selv om man orket lukten, jeg farget det selv,men da var det sommer og jeg satt og venta ute mens fargen virka...

Meen jeg syns rådene forandrer seg hele tiden så er ikke sikker på hva som gjelder nå altså

Men dra til frisøren, lett å søle når man gjør det hjemme selv, og resultatet er det stor sjangs for blir annerledes en hva du forventer deg, jaffal med bleiking[:)]

ORIGINAL: Cec*

Hei[:)] da kan vel jeg svare, jeg er frisør. Du kan bare stripe håret ditt hvis du vil., for striper berører ikke hodebunnen, og stoffene kommer derfor ikke inn i blodomløpet ditt. Di sier at man kan farge håret også når man eg gravid. Så lenge du ikke gjør det for ofte! Men liker selv ikke å farge håret på gravide, og råder di heller til å stripe det siden det ikke er skadelig[:D]

kan eg gjøre dette hjemme? Nå eg bruke hette? Å hvor får man tak i det? Kjøpte en hette på sparkjøp for noen år tilbake men den var ubrukelig siden hullene var då små at håret ikke kom gjennom

Jeg visste ikke at jeg var gravid da jeg farget håret hjemme for ca 4 uker siden. (Sykehuset sa det ikke var noe håp om at det var gått bra) Håper virkelig ikke det gjorde noen skade!! Får liksom ikke gjort noe med det da...det gjør meg litt nervøs egentlig...

ORIGINAL: Tingeling87

kan eg gjøre dette hjemme? Nå eg bruke hette? Å hvor får man tak i det? Kjøpte en hette på sparkjøp for noen år tilbake men den var ubrukelig siden hullene var då små at håret ikke kom gjennom

hvis du heller vil gjøre det hjemme kan du få kjøpt hette hos enkelte frisører. Så må du jo også ha ei heklenål til å plukke ut stripene[:)]

ORIGINAL: Tull@

Jeg visste ikke at jeg var gravid da jeg farget håret hjemme for ca 4 uker siden. (Sykehuset sa det ikke var noe håp om at det var gått bra) Håper virkelig ikke det gjorde noen skade!! Får liksom ikke gjort noe med det da...det gjør meg litt nervøs egentlig...

hva mente du med at sykehuset sa det ikke var noe håp om at det var gått bra? Jeg tolker det som om at di mener at nå gikk det galt. Syns isåfall det var grusomt å fortelle en som er gravid! Jeg mener at du skal ikke tenke på det. Tenk på alle di/oss som har drukket før vi viste vi var gravide. Som legene sier, så gjør dette nok ingenting, for enten overlever det eller ikke, så tidlig. Det er maaaange som farger håret i svangerskapet og det har gått veldig fint. Bare vi ikke gjør det for ofte[;)]

hva mente du med at sykehuset sa det ikke var noe håp om at det var gått bra? Jeg tolker det som om at di mener at nå gikk det galt. Syns isåfall det var grusomt å fortelle en som er gravid! Jeg mener at du skal ikke tenke på det. Tenk på alle di/oss som har drukket før vi viste vi var gravide. Som legene sier, så gjør dette nok ingenting, for enten overlever det eller ikke, så tidlig. Det er maaaange som farger håret i svangerskapet og det har gått veldig fint. Bare vi ikke gjør det for ofte[;)]

Hvis du leser tråden min "jeg er så glad så glad" skjønner du hva jeg mener...Hcg var lavt og sank i starten. SÅ de var sikre på grviditet utenfor livmor. Men antagelig har det vært to egg som festet seg veldig sent, og så fallt det ene fra(som da gjorde at hcg sank). Så de kallte det et UNDER da dette viste seg og være en normal graviditet!!! De ga meg 1% sjanse for at det alt var bra!!  [:D][:D][:D]

Sant det du skrev da...mange vet jo ikke at de er gravide før langt utti, og det går jo som regel bra:)

Hvis du leser tråden min "jeg er så glad så glad" skjønner du hva jeg mener...Hcg var lavt og sank i starten. SÅ de var sikre på grviditet utenfor livmor. Men antagelig har det vært to egg som festet seg veldig sent, og så fallt det ene fra(som da gjorde at hcg sank). Så de kallte det et UNDER da dette viste seg og være en normal graviditet!!! De ga meg 1% sjanse for at det alt var bra!!  [:D][:D][:D]

Sant det du skrev da...mange vet jo ikke at de er gravide før langt utti, og det går jo som regel bra:)

Oj.. Så bra det ene egget klarte seg og at du fremdeles er gravid! Håper alt går bra me den lille som klamrer seg fast[;)] ikke tenk på at du farget håret ditt, tror vi alle har syndet før vi testet[8D]

Det er ikke farlig i det hele tatt å farge håret når man er gravid [:)]
Jeg er selv frisør og VET dette.. Om det hadde vært farlig med hårfarge så ville vel ikke frisører som var gravide få lov til å jobbe i det hele tatt? Fargen går IKKE inn i blodomløpet... det er bare tull.

ORIGINAL: Dinedama

Det er ikke farlig i det hele tatt å farge håret når man er gravid [:)]
Jeg er selv frisør og VET dette.. Om det hadde vært farlig med hårfarge så ville vel ikke frisører som var gravide få lov til å jobbe i det hele tatt? Fargen går IKKE inn i blodomløpet... det er bare tull.

fargen går ikke inn i blodomløpet, men di skadelige stoffene I fargen gjør det. Det er jo helst amoniakken jeg tenker på da. Alle jobber med løsmiddelskader er en risiko når man er gravide. Det er derfor man tar forhåndsregler. [:)] du bruker jo alltid hansker når du farger hår, gjør du ikke? Pungtavsug? f.eks di som jobber på laberatorium som desinfiserer hele laben me sprit kan også være gravide, uten å slutte i jobben. Handler bare om å forhåndsregler det[:)]

TAKK!!!

Skal farge håret mitt (hjemme) imorgen, og satt akkurat og lurte på om det var lurt eller ikke! Nå skal jeg gjøre det med god samvittighet!

Og jeg skal farge meg mørkere[:D][:D] 

ORIGINAL: kariannemor

får man ikke hårfarge uten amoniak og sånt? eller har jeg bomma helt?

jo det stemmer det[:)] di er sikrere å bruke siden di skal være mildere[:)]

så det beste er å gi beskjed til frisøren om at du er gravid slik at de kan velge de rette produktene? eller trenger en ikke det?

ORIGINAL: Soul

så det beste er å gi beskjed til frisøren om at du er gravid slik at de kan velge de rette produktene? eller trenger en ikke det?

dytter litt, så Cec* ser det[:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Dra til frisøren,LUUUURt når det gjelder bleking/lysning av håret asså,hehe [:D]

ja og håret blir forandra under svangerskapet også.. husker sist når jeg skulle bleike det å gikk gravid... uff[8D]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Dra til frisøren,LUUUURt når det gjelder bleking/lysning av håret asså,hehe [:D]

HAHA, ja, det kan jeg skrive under på. Jeg stripa det en gang hjemme, og hele håret blei sånn platinagrått (altså det var gått forbi det å være lyst). Det så helt jævlig ut. Håret var så tørt at jeg fikk konstant dreads i bakhuet. Da jeg skulle prøve å farge det så var det helt dødt og det tok bare opp noe av fargen så det blei sånn dårlig svak rosa. HAHA!!!!!!!!!!! 

Back
Topp