farging av hår hjemme?

Lillerosin89

Glad i forumet
håret skal jo være tørt og rent, iallefall med denne fargen, meen jeg har litt babyolje i håret fra igår av så har jeg ikke tatt det ut enda, går det fint å farge håret da eller må jeg vaske det først?

har ikke føner[:'(]

ORIGINAL: Miss Jule Fat

lurer først og fremst hvorfor du har babyolje i håret???

men ja ville vaska det først............

hihi jeg tenkte jeg ville bli fortere brun av å klæsje det i trynet og på kroppen og slenge meg en liten tur i solariumet[8D] det funket da[:)]

ORIGINAL: Pepperkake*lenah

lurer først og fremst hvorfor du har babyolje i håret???

men ja ville vaska det først............

hihi jeg tenkte jeg ville bli fortere brun av å klæsje det i trynet og på kroppen og slenge meg en liten tur i solariumet[8D] det funket da[:)]

bare ikke gjør det i lengden, for du friterer huden.................

ja vet egentli det (men tenker ikke så langt)[>:] skal på humorgalla idag så ville ikke kommer der som snehvit[8D]

men viss du har hatt babyoljen hovedsaklig i ansiktet, så har du vel ikkje babyolje i heile håret? viss d bare e litt i luggen, så tror eg d ska gå heilt fint altså

Om du bare har litt babyolje i håret, så ville ikke jeg vaska det. Jeg har fått beskjed av min frisør og aldri vaske håret når det skal farges.

ja det e bare framme i pannehårene så ikke mye nei

ORIGINAL: Snekka med nisselua

Om du bare har litt babyolje i håret, så ville ikke jeg vaska det. Jeg har fått beskjed av min frisør og aldri vaske håret når det skal farges.

hmm, merkelig.
jeg har farget 2 ganger etter at det er vasket, hos frisør[:)]
og det gikk kjempe fint.

ville vasket ut babyoljen, slik at fargen tar best.

En skal egentlig ikke vaske håret før en farger det... Har jeg lært da... Før minicolerasjon (som en får hos frisør) så kan en det, for da skal det ikke vaskes etterpå. Skikkelig farge som en kjøper på butikk skal tas i uvaska hår . Står det tørt og rent hår i vedlegget, eller bare tørt hår? Farger det med hårspary og hele pakka jeg somregel.

bare det er tørt så er det ok..det at det er olje kan legge seg som et beskyttende lag rundt håret og gjøre at det ikke blir farget...

Olje skal jo ikke være i hår som skal farges, så om du ikke vil risikere å sitte igjen med hår som ikke har blitt farget ville jeg iallfall vasket der oljen er.

I salongen jeg jobbet vasket vi som regel ikke håret før farging, om det ikke var fullt av voks og drit. Hårspray gikk fint, men voks og oljer funker dårlig, for det legger et beskyttende lag rundt hårstråa.

Back
Topp