Fargevalg

Lavendel81

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Setter i gang noen tråder så vi får gang på skjult gruppe.

Jeg kommer ikke til å klare å vente helt til jeg vet hva kjønn er før shopping. Men så er tanken hvilken farger skal jeg ta?
Elsker lilla, er det ok å bruke på gutt?
Hvilken farge maler dere barnerom?

Lilla er jentefarge for meg :p Beige? Gul? Det kan gå til begge :)

Vi har allerede malt alle soverommene i lyse farger så må ikke male, men jeg kunne tenkte meg lys bondegårdsgrønn eller lignende. Liker spesielt sage og lovely duckling fra nordic chic kalkmaling :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Min sønn brukte lilla :D

Jeg elsker blå, så vi har mye blått. Men også rødt, gult, grønt osv. Men om jeg får en jente neste gang så blir jeg nok å kjøpe litt rosa også, men uansett så arver babyen det meste fra storebror :)

Soverommet til storebror er malt i grønn, fargen heter Paradis og jeg elsker den :)

Vi kommer ikke til å gjøre noe med nestemanns barnerom før etter han/hun er født. Junior sitt rom er malt i linblå, så hvis det blir en gutt til så mistenker jeg at det blir en blå eller grønn farge i samme tone som resten av rommene i andre etasje. Men vi må flytte en vegg for å inkludere det neste barnerommet med resten av rommene, og det betyr masse jobb og en del penger så det får rett og slett vente litt. Det kan også hende at vi selger huset, flytter til fjells og bygger nytt hus så vi får ta det litt som det kommer.

Blir det en jente så tror jeg nok at jeg kommer til å gå for en dus rosa, lilla eller grønn farge.

Når det gjelder klær så har vi veldig mange kjønnsnøytrale babyklær etter førstemann, ettersom vi ikke visste kjønnet før han ble født. Denne gangen heller jeg litt mot å vite, for hvis det er en jente så har jeg så lyst til å gå amok og kjøpe masse fint jentetøy :Heartpink:Heartblue

Vi har ikke eget barnerom (ennå:D). Men har en utrolig fin og behagelig grønnfarge på soverommet: laurbær fra Jotun!

Vi har ikke eget babyrom ennå (skal flytte), men kunne tenkt meg å male det i en eller annen grønnfarge. Jeg liker veldig godt grønt og det passer til begge kjønn.

Siden jeg strikker en del allerede, kjøper jeg stort sett garn i nøytrale farger. Hvitt, grått, grønt, brunt, gult, rødt... Blått går også til begge kjønn. Jeg vil si lilla går hvis det er en mørk eller kald lilla.

Yngste har lyseblått rom, jente ;)

Jeg tenkte å begynne strikke med grått. Passer fint til begge, og veldig pent med lys rosa eller blå body under :happy:

Jeg strikker nok noe i grønt eller petrol kanskje, og kanskje hentesett i grått.

Vi fikk hentesett i natur/brun sist, så kan tenke meg noe annet, og kanskje strikke det selv denne gangen.

Skal pusse opp gjesterommet snart som skal etterhvert bli barnerom, håper å finne en fin grønnfarge som jeg tror vil passe uansett kjønn :happy:

vi orker ikke å male barnerom før de er stor nok til å bestemme farger selv. Er flyttet i et relativt nytt hus med mer enn nok soverom. Kan være hun vi har nå vil ha lyseblått rom og om det kommer en gutt neste og han vil ha rosa skal de få det ;)

ellers bruker frøkena her både både rosa, blått og grønt :)

Vi har masse lilla klær fra storesøster, kommer ikke til å tenke to ganger før jeg bruker det på gutt. Vi har også mye rødt, brunt, gult, osv. Her skal vi ikke vite kjønn, men blir lite innkjøp tror jeg uansett :)

Jeg tenker farger som gult og grønt, eller litt sånn kjønnsnøytrale motiver, ellers så tenker jeg å strikke (nybegynner) litt i beige, lyse grå, grå-grønn, lyse brun og kremfarget :-). Tenker også at litt sånn gråaktig eller blåaktig lilla må være innenfor :-)
Vi skal ikke vite kjønn denne gangen. Men på et soverom kunne det jo gått fint med en blålilla farge :-)

Soverommene våre er hvite, bygde hus i 2015 og ville bo oss inn litt. Tror vi venter med å male til de kan bestemme selv.. selv om jeg har VELDIG lyst til å male storesøsters rom nå...

Jeg tenker litt sånn at farger ikke har noe kjønn, så vi kommer til å kjøpe det vi syns er fint uansett om vi får jente eller gutt.

Syns absolutt at du kan kjøpe lilla klær til gutt! Og male barnerommet lilla, særlig lys lilla kan bli fint :)

Vi skal bygge hus i år, så blir ikke noe barnerom før huset er ferdig. Men gleder meg til jeg kan starte med det i sent 2019 eller tidlig 2020. Så tror vi kommer til å kjøpe kun det mest nødvendige av klær i starten, og heller ønske oss mye kjekt til jul. Jeg elsker babyklær i diverse grønnfarger :) Passer begge kjønn like godt. Ellers blir det nok noe sukkersøtt om det blir jente og noe kulere om det blir en gutt.

Back
Topp