Fargevalg for kjole i bryllup

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Jeg skal i bryllup og lurer på om det er noen farger man bør unngå på klærne.
Jeg har mine meninger, men tenkte det var greit å sjekke om jeg er for streng eller ikke.
Hva synes dere om farger som rødt, sort, hvitt og eller knalle farger som knalrosa eller signaloransje?
Nå som jeg er gravid så passer jo ingen av mine gamle kjoler, og jeg har heller ikke lyst å bruke for mye penger på en kjole som bare kan brukes en gang så da begrenser utvalget seg om man skal prøve å finne noe på salg :)

Hvitt og lyse lyse farger som kan se hvite ut syns jeg man bør styre unna, det er brudens farge. Ellers er jeg ikke så opphengt i farger. Er man gravid og er jo ikke utvalget så stort og det vil alle forstå :) Hadde jeg hatt en enkel kjole med plass til magen ville jeg heller kjøpt meg litt stilig tilbehør til.

Ellers må jeg si jeg syns det er viktigere å ikke ha vulgære kjoler og heller ikke for lite pyntet/overpyntet. Det er en høytidelig anledning og man bør holde seg til dresskoden. Hadde ei i vårt bryllup, hun hadde en kjole som var både ekstremt utringet, trang, altfor kort og full av glitter. I tillegg var den totalt upassende til hennes alder. Det ble bare altfor mye! Men jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å tenke mitt selvfølgelig ;)

Jeg er nok litt konservativ på det, og tenker det er bedre å safe enn å risikere at noen reagerer på det. Synes også reglene har en viss grad av fornuft, fordi de handler om at man ikke skal ta fokus fra bruden.

Jeg ville nok unngått rødt, svart og hvitt (egentlig grønn også) og generelt ikke hatt sterke farger som skiller seg veldig ut. Når du er gravid er det derimot ikke så lett å finne kjoler. Jeg hadde nok gått for svart om jeg ikke fant noe passende, for jeg tenker det er mest nøytralt av de fargene man bør unngå.

Men som sagt; jeg er konservativ. Orange er vel strengt tatt ikke "forbudt" så du kan jo gå for den også kanskje?

Jeg er nok litt konservativ på det, og tenker det er bedre å safe enn å risikere at noen reagerer på det. Synes også reglene har en viss grad av fornuft, fordi de handler om at man ikke skal ta fokus fra bruden.

Jeg ville nok unngått rødt, svart og hvitt (egentlig grønn også) og generelt ikke hatt sterke farger som skiller seg veldig ut. Når du er gravid er det derimot ikke så lett å finne kjoler. Jeg hadde nok gått for svart om jeg ikke fant noe passende, for jeg tenker det er mest nøytralt av de fargene man bør unngå.

Men som sagt; jeg er konservativ. Orange er vel strengt tatt ikke "forbudt" så du kan jo gå for den også kanskje?
Jeg er nok også litt konservativ og hadde selv unngått farger som hvit, svart og rødt ihvertfall.
Men driver å titter på kjoler nå og husker fra mitt eget bryllu at folk ser ut til å bry seg mindre enn det jeg gjør så lurer litt på om denne kjolen her blir for fargesprakende:
http://mamalicious.no/mama-licious/...ttern=20004458_Rosewood&dwvar_20004458_size=M

Hvitt og lyse lyse farger som kan se hvite ut syns jeg man bør styre unna, det er brudens farge. Ellers er jeg ikke så opphengt i farger. Er man gravid og er jo ikke utvalget så stort og det vil alle forstå :) Hadde jeg hatt en enkel kjole med plass til magen ville jeg heller kjøpt meg litt stilig tilbehør til.

Ellers må jeg si jeg syns det er viktigere å ikke ha vulgære kjoler og heller ikke for lite pyntet/overpyntet. Det er en høytidelig anledning og man bør holde seg til dresskoden. Hadde ei i vårt bryllup, hun hadde en kjole som var både ekstremt utringet, trang, altfor kort og full av glitter. I tillegg var den totalt upassende til hennes alder. Det ble bare altfor mye! Men jeg kunne jo ikke gjøre annet enn å tenke mitt selvfølgelig ;)
Enig i at det ikke skal være vulgært. og enda mer ille er jo vulgært og gravid :P
Men heldigvis er det ikke så mange valg på den fronten så slipper å bry meg meg å luke ut den type kjoler :)

Er ikke rødt en no go i bryllup foresten? Det skal liksom signalisere at man har ligget med brudgommen :p
Men det er viktigere å unngå hvitt da. Og ha på seg noe man er komfortabel med, særlig som gravid med begrensa utvalg :)

Sånn "etikkettemessig" skal man vel som gjest styre unna hvitt, hvitliknende toner og rødt...om jeg ikke husker helt feil.

Da vi giftet oss skrev vi bare "antrekk pent" og da dukket det jammen meg opp mye forskjellige antrekk. :P
Så det kommer vel litt an på hvor formelt bryllupet er tenker jeg. Om det er uformelt har man ganske frie tøyler. :)

Jeg tenker at hvitt ikke er et tema engang... Rødt visste jeg ikke at var en no go... Er det som nienor sier fordi det signaliserer at man har ligget med brudgommen eller er set andre begrunnelser også?
Svart tenkte jeg med en gang at er litt mørkt og trist og mer egentlig i begravelse, men går nå å freshe den opp litt :)

Den du linka til var fin... Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger... Før jeg leste det som sto her angående rødt da :p

Er ikke rødt en no go i bryllup foresten? Det skal liksom signalisere at man har ligget med brudgommen :p
Men det er viktigere å unngå hvitt da. Og ha på seg noe man er komfortabel med, særlig som gravid med begrensa utvalg :)
Hahaha! Brudgommen er en ex av meg fra før 10 år tilbake i tid. Kanskje best å styre unna om det er det rødt betyr så ikke folk begynner å spørre og tenke rare ting! :) :) :)

Hahaha! Brudgommen er en ex av meg fra før 10 år tilbake i tid. Kanskje best å styre unna om det er det rødt betyr så ikke folk begynner å spørre og tenke rare ting! :) :) :)

Haha, kanskje greit å være på den sikre siden da ja! Men synes den kjolen du linka til under var fin da! Og litt farge må jo være lov :) Kanskje bortsett fra neonfarger da :p

Last edited:
Jeg er nok også litt konservativ og hadde selv unngått farger som hvit, svart og rødt ihvertfall.
Men driver å titter på kjoler nå og husker fra mitt eget bryllu at folk ser ut til å bry seg mindre enn det jeg gjør så lurer litt på om denne kjolen her blir for fargesprakende:
http://mamalicious.no/mama-licious/...ttern=20004458_Rosewood&dwvar_20004458_size=M
Hm... Finnes den bare i rødt? Det er jo ikke alle som er like nøye på det, men jeg hadde nok forsøkt å finne noe annet fordi jeg selv er ukomfortabel med å bryte koden. Sorry at jeg er festbrems altså. Hadde heller valgt en annen sterk farge enn rødt om du klarer å finne det.

Vet du hva bruden selv tenker? Fordelen med den kjolen er at den er pen uten å være stivpyntet, og da toner du det litt ned. Men jeg selv hadde ikke valgt rød for jeg hadde følt jeg stakk meg ut.

Back
Topp