Farget utflod

Tjolahei

Andre møte med forumet
Hei.
Har siden i går kveld hatt litt brunaktig utflod. Har hatt mye utflod hele svangerskapet, men nå har den altså vært farget (lys brun). Det er ikke mye som kommer.

Ringte føden i morges siden alle andre er på ferie. Hun sa at jeg bare måtte følge med og ta kontakt med lege (er på ferie) dersom det ble mer, om det ble blod eller om vannet gikk (???). Hørtes ikke bekymret ut siden det er bra med liv og ikke gjør vondt.

Jeg kjenner jeg er urolig likevel jeg. Søndag skal vi dra videre på ferie til Sverige. Hva ville dere gjort? Føler kanskje jeg har lyst på en undersøkelse før vi evt. drar til Sverige? Er 30+3 forresten.

Jeg har opplevd brunt/gult utflod.. Jeg tok urinprøve og den viste fint - legen mente det kanskje var fordi jeg drakk lite vann. Kanskje det er derfor hos deg? Hadde ikke bekymret meg så mye, så lenge du ikke kjenner noe rart ved magen ogsånt.. Tenker jeg? Hadde tatt en sjekk før avreise hvertfall :)

Jeg tror jeg hadde hatt et behov for en sjekk, mtp at det ikke gir seg... Spesielt pga ferieplanene.

Ja, jeg tror kanskje det kan være lurt.. er selvfølgelig langt ut på bygda langt fra leger siden det er helg, men.

Jeg har hatt små blødninger gjennom hele svangerskapet, husk at vi gravide blør mye lettere pga skjøre slimhinner. Men kan forstå at du blir noe bekymret da du ikke har hatt dette før nå. Jeg ville tatt kontakt med en privat gynekolog dersom du fortsatt er bekymret. Selv om jeg tror alt er i orden :) lykke til!

I dag var det litt mer rødt, så tror jeg skal ta kontakt med legevakt i nærmeste by

I dag var det litt mer rødt, så tror jeg skal ta kontakt med legevakt i nærmeste by

Det er som nevnt tidligere ikke uvanlig med småblødninger, men siden dette ikke er noe du har opplevd tidligere så støtter jeg deg 110% på å ta kontakt med en legevakt! Bedre med et sjekk for mye enn for lite, lykke til :)

Jeg opplevde å finne mørkt blodaktig slim i trusa i begynnelsen av denne uka (29 pluss noen dager). Jeg ringte føden som ba meg følge litt ekstra med. Ettersom det var godt med liv og ingen smerter, mente jordmor jeg ikke trengte komme umiddelbart inn til sjekk. Det kunne være en gammel rift, eller bittelitt fra morkaken som har sklidd ut etc. Dersom det oppstår smerter og mer friskt blod kommer ut, er det mer grunn til bekymring. Det kom litt mer "rester" iløpet av dagen, samme farge og samme konsistens - helt klart fra samme kilde. Siden har det ikke vært noe slikt.

Jeg og mannen fant ut at det kan ha kommet av litt sengehygge noen dager i forveien... Ergo; det blir ikke mer av denslags før etter fødselen nå.....

Back
Topp