Fargestifter barn 1år

meteorit

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei, har en liten krabat som liker å utfolde seg kunstnerisk i barnehagen.
Tenkte å fortsette kreativiteten hjemme å skaffe noen fargestifter/blyanter/malerkoster e.l.
De jeg har sett på står fra 3+. Er det noen som har tips til gode fargestifter for en på litt over året, som fremdeles putter alt i munnen også?
 
Hei, har en liten krabat som liker å utfolde seg kunstnerisk i barnehagen.
Tenkte å fortsette kreativiteten hjemme å skaffe noen fargestifter/blyanter/malerkoster e.l.
De jeg har sett på står fra 3+. Er det noen som har tips til gode fargestifter for en på litt over året, som fremdeles putter alt i munnen også?
Jeg har tenkt litt på disse :) Får se om vi ender opp med å kjøpe dem eller venter bittelitt.

https://www.sprell.no/produkt/12-fa...5_fKZbmnYPFEsJza5R6VK2cTacowPFD4aAod3EALw_wcB
 
I bruker fargestifter som er markert fra 3 år. Men hun får ikke holde på med det uten at vi passer på, så vi sitter jo å følger med at hun ikke prøver å spise på det, har ikke vært noe problem:)
 
Hei, har en liten krabat som liker å utfolde seg kunstnerisk i barnehagen.
Tenkte å fortsette kreativiteten hjemme å skaffe noen fargestifter/blyanter/malerkoster e.l.
De jeg har sett på står fra 3+. Er det noen som har tips til gode fargestifter for en på litt over året, som fremdeles putter alt i munnen også?

De lærer etterhvert at man ikke skal spise, men det kan ta litt tid. Hjelper at du sitter med barnet og tegner selv så det ser hvordan det gjøres. De bruker gjerne dette i bhg også med ettåringen så det er bare å begynne.
Jeg har kjøpt helt vanlige fettstifter på lekebutikk.

Vi begynte med maling og tegning rundt 12 mnd, og det var en periode han bare ville putte i munnen og ble veldig sint når jeg sa at det ikke var greit. I denne perioden fungerte tjukke fargeblyanter i stedet.
Det er bare å prøve seg frem. Og husk at å tegne i 5 min er LENGE for en på ett år :hilarious:
Så de kan bruke litt tid før disse langvarige tegnestundene som jeg hadde sett for meg.
Vi har brukt fettfarger, tjukke blyanter og vannmaling fra 1 år selv om det står 3+ på pakkene.
 
bare sjekk at de er giftfrie så det ikke er farlig om de puttes i munnen. det står 3+ på det aller meste, men de kan fint brukes tidligere så lenge det er med tilsyn.
 
Anbefaler å unngå tusj! Vår ettåring rappet en tusj av broren og det var tusj over hele henne (klær og hud) og stolen hennes.
 
Back
Topp