Farger

Nekinna2402

Gift med forumet
Julimammaer 2016
Hva slags farger liker dere?
Noen som har mange farger som går igjen i babytinga/ klærne, osv?

Husker med mini gikk det mye i en rosa/brun kombo i sengetøy, teppe,vogn.. Nå lener vi mot mer grå :)
 
Her er det blå og grønn som har gått igjen de siste åtte årene :p blir vel blå og rosa framover ;)
 
Liker beige og grått, blått og turkis i alle nyanser:p og grønn. Meste babyutstyret vi arvet til tuppemor er mørkeblått og beige så det går nok bra til guttebaby og:)
 
Til poden gikk det mye i brunt, grått og blåfarger, innimellom litt knallfarger.
Trassejenta hadde mye rosa og lilla, og litt brunt og grått.

Antar at fargene vil ligge på grå, turkis, brunt og blått hvis det er gutt. Hvis det blir jente, arver hun det meste fra kommende storesøster :)
 
Altså vi har tre gutter og her går det i blått, grått, brunt/beige og hvitt, men jeg skal love deg at om det stemmer at vi får en lillesøster så blir det garantert mye rosa! Haah!
 
Her har det for det meste gått i lyse pastell-farger (grønn, gul, beige, fersken og litt lyseblått). Og baggy olabukser. Jeg hater rosa/lilla, så om det kommer ei jente nå, da får hu pent gå i klærne fra storebrødrene :)
 
Jeg er glad i naturfarger, ulike gråtoner, gammelrosa, syrin, rustrød, burgunderrød og mørk lilla, omtrent alt av grønntoner, fersken og oransjefarger og brunfarger.

Til Button har det blitt helt rart, har masse ting jeg egentlig ikke liker så godt, så hun har endel klær i knallrosa og babyrosa, fordi jeg har fått ting fra mødre og søstre.. Men får tone det ned litt, så blir det nok brukt :)
 
Liker friske farger og ser for meg sommertoner på babyen. Men også jordfarger.

Gult, rosa, lilla, beige, turkis, grønt og oransje er fine farger, synes jeg.

I går kjøpte jeg en kjempesøt korallrosa shorts, og den får babyen værsegod ha på seg :joyful: Skal ha gutt :)

Kjenner jeg har litt lyst til å trosse kjønnsstereotypier litt på dette området. Så det blir ikke så mye lyseblått. Og ikke nødvendigvis nei til rosa :) har arvet noe rosa hjemmestrikket, og det skal brukes! Kanskje ikke sammen med masse blonder, men kommer til å bruke farger jeg liker på tross av sosiale kjønnsregler. Det er vel også litt i endring, det der?
 
Last edited:
Går i alle farger, men glad i hvitt, grått og sort.

Mørk petrol, mørke blå og isblå liker jeg også.
 
Hadde endel forskjellig sist pga mye arveklær og gaver. Så blir jo de samme klærne no, men selv kommer jeg til å kjøpe litt freshe sterke farger, ikke babyblå. Kommer også til å bruke litt penger på kule klær, da det er så lite vi trenger. Så istede for å kjøpe billige 3pk med ensfargede bodyer kan jeg unne meg å bruke noen kroner på en kul en istede.
 
Jeg er glad i fargene mellom blått og grønt (turkis, sjøgrønt etc.). Har ikke skaffet så mye babystæsj enda, og kommer til å arve litt her og der, men kan jo hende jeg kjøper noe med disse fargene etter hvert.
 
Jeg elsker rosa! ❤️ Jeg er en veldig rosa jente. Men tror jeg hadde tonet det litt ned om vi hadde fått jente. Nå får vi gutt, og det er nok veldig greit. Da blir det litt balanse i huset. Fargemessig ;)

Jeg tenker å finne mye fine blåtoner til lillegutt. Jeg liker blå ganske godt også. Er jo alt fra nesten lilla til nesten grønn, så stort spekter å velge i. Også blir det nok endel hvitt, grått, brunt i tillegg.
 
Er veldig glad i hvitt+lyseblå, grått og gammelblå (blå-grå-møkkete-ish) også er jeg veldig glad i en dyp aqua farge!
Er veldig veldig glad i veldig lyse nesten blasse farger til baby da!
 
Her har det for det meste gått i lyse pastell-farger (grønn, gul, beige, fersken og litt lyseblått). Og baggy olabukser. Jeg hater rosa/lilla, så om det kommer ei jente nå, da får hu pent gå i klærne fra storebrødrene :)
Hahaha hater rosa selv. Men etter at jeg fant ut kjønn så kjøpte jeg en SKIKKELIG rosa babypysj! Etter det så ble jeg litt mer åpen for noe rosa. Hahah men rommet er beige
 
Er ikke så veldig glad i rosa, men vet vi kommer til å arve en del rosa klær. Så jeg skal ikke kjøpe et eneste rosa plagg :p Liker godt klær med morsomme mønster/print, spesielt retro-mønstere. Har ikke kjøpt så mye enda, da jeg vet vi kommer til å arve og få mye i gave, men har blitt en lille My-body og en body med lyse blå prikker
 
Back
Topp