Farger og dåp

Calypso

Elsker forumet
Lurer på hvilke farger dere skal bruke i dåpen, jeg? [:)]
På lys, blomster, servietter, pynt osv.[:D]

Og gjeeerne del bilder om dere allerede har døpt deres herlige små [:D]

Jo, også lurer jeg på hva dere skal servere?

Er ikke helt sikker enda. Men tenker litt på å pynte med masse blomster, og med litt lilla detaljer kanskje? Men definitivt hvite duker og hvite lys.
Det jeg gleder meg mest til er å se dåpskjolen [:D] Den er det tipp-oldemoren til Eirin som lagde, og oldemoren hennes som brukte den først. Etter det har alle dåpsbarna i familien brukt den. Synes slike tradisjoner er helt fantastiske. [:D]

Men, jeg lurer også på en ting.
Er det bare vi som har tenkt til å vente til januar med dåp? Vet det er lovlig sent, men vi orker ikke tanken på å begynne å stresse med det nå med alt som har skjedd her av sykdom og diverse...

ORIGINAL: *Caroline

Er ikke helt sikker enda. Men tenker litt på å pynte med masse blomster, og med litt lilla detaljer kanskje? Men definitivt hvite duker og hvite lys.
Det jeg gleder meg mest til er å se dåpskjolen [:D] Den er det tipp-oldemoren til Eirin som lagde, og oldemoren hennes som brukte den først. Etter det har alle dåpsbarna i familien brukt den. Synes slike tradisjoner er helt fantastiske. [:D]

Er det bare vi som har tenkt til å vente til januar med dåp? Vet det er lovlig sent, men vi orker ikke tanken på å begynne å stresse med det nå med alt som har skjedd her av sykdom og diverse...

bli januar her også.

blir nok rosa lys og pynt. hvite duker

Hadde jeg hatt jente hadde jeg gått for lilla detaljer jeg også[:)]

Vi har dåpskjoletradisjon i familien her også, det er så koselig syns jeg[:)] Den ble laget til meg da jeg skulle døpes, mine søstre har brukt den og nå er det Caspian sin tur (så da må vi bytte ut rosa sløyfer og bånd med blått[8D][:D]).
For å være sikker på at dåpskjolen og dressen passer må vi døpe før nyttår, hvis ikke hadde vi nok ventet til januar her også tenker jeg. Men det blir 29.november[:)]

vi skal ha koldtbord tenkte vi..
så vil det antageligvis gå i rosa her da siden det er jente denne gangen[:)]
har kjøpt ett slags rosa tyllstoff jeg skal ha på bordet, å så legger jeg bare blomster helt enkelt oppå.
det blir nok roser, med vannbeholder på så de får vann[:D]
har masse ideer i hodet jeg, burde vell nesten det siden jeg er blomsterdekoratør.. [8D]

slenger ved bilde fra Dekorasjonen jeg laga til jørgen sin dåp.
en helt enkel dekorasjon egentlig[:)]
alt det grønne jeg har brukt er fra hagen, resten er kjøpt

Ojj, så lekker den skoen var Pindus :)) Vil du dele hvordan den lages?? [:D]

her blir det ikke navnedag før 28 feb. Hvis ikke måtte det blitt nå i november, og det blir litt for tett opp i flytting, Siden det er navne dag som er borgerlig så er det ikke så mange datoer å velge mellom :)

ORIGINAL: snupsidupsi

bli januar her også.

blir nok rosa lys og pynt. hvite duker

Her blir det tidligst januar, muligens februar før vi får istand dåp. Orker heller ikke stresse med det nå de første ukene og ikke rett før jul heller, så da blir det sånn [;)] Jeg var selv fem måneder da jeg ble døpt i den samme kjolen som Erik skal bruke, så jeg regner med at den passer selv om han må vente litt.

Fargene blir nok hvitt og blått, vil jeg tro, og kanskje litt sølv.

Jeg har litt lyst til å bruke lilla [:D]
Syns gerber (aner ikke hvordan det skrives, men ihvertfall sånnen blomst) er knallfin!! Brukte blå i småen sin dåp[:D]
Ellers skal vi servere smørbrød[:D]

ORIGINAL: pindus

Her gikk vi for grønt og lysebått! Vi ville ikke ha det så veldig pyntet så vi gjorde det "rent" og gjennomført. Grønn flamingoblomst i høye glass vaser med blanke geleperler, høye glass lysestaker med lyseblåe lys, blå og grønne pyntesteiner og lyseblå sko av papp (laget selv) som bordkort!

Vi serverte Tapas koldtbord, og hadde kaker og frukt til kaffematen!

Jeg har også laget slike sko som bordkort, bare i mørkeblå og med annen pynt. Synes det er kjempe fine:) men mye arbeid..

ORIGINAL: *Mammacili*

Vi skal ha dåpen nå i november, mye av grunnen er at dåpskjolen må passe + at det er greit å få det unnagjort før julestria[:D]

Vi skal ellers servere koldtbord + kaker som vi lager selv. Vi skal ha det hjemme hos oss[;)]

Akkurat samme skal vi. I tillegg har vi bestilt dåpsservietter fra noespesielt.no[;)] annen pynt har vi ikke bestemt oss for enda.

Back
Topp