Farge ull..

Snufla

Elsker forumet
Noen som har erfaring med å farge ullklær?? Jeg vil prøve å farge jenteull til gutteull, men trenger noen tips.. Klærne er rosa eller lilla og tenkte å farge dem til blå, brun ev. grå.. Noen av klærne er ull/bomull blanding, men vet ikke om det har noe å si..

Noen med erfaring på området???

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Skal spørre en kollega av meg, de kjøpte farge og farga gamle Nøstebarn-plagg, veldig vellykka! Plaggene var vel stort sett hvite fra før TROR jeg (med div flekker), og de farga brunt eller mørkt lilla. Ble kjempefint, som nytt. Tror nok det blir best å farge til endel mørkere farge enn utgangspunktet... Men skal spørre han kollegaen åssen de gjorde det, og hva slags farge!
 
Skal spørre en kollega av meg, de kjøpte farge og farga gamle Nøstebarn-plagg, veldig vellykka! Plaggene var vel stort sett hvite fra før TROR jeg (med div flekker), og de farga brunt eller mørkt lilla. Ble kjempefint, som nytt. Tror nok det blir best å farge til endel mørkere farge enn utgangspunktet... Men skal spørre han kollegaen åssen de gjorde det, og hva slags farge!
Supert :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Har du fått snakket med han kollegaen?
Har flere hvite bodyer og strømpebukser jeg kunne tenke meg å farge.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Sjekk pastafargene på www.cacas.no. Er egentlig til kakepynt og sånt, men de skal visst være ypperlig til å farge ull med. Se under fanen nyttige tips
 
Jeg tror jeg må holde meg til vanlig tradisjonelle fargekjemialier, er ikke så gira på å lage ett stort prosjekt ut av det :p men hadde jo vært kjekt å kunne bruke jenteulla om igjen.

De eneste er at jeg bare har opp til str 68 og bittelitt i 74 siden jenta mi er født 2. November. Så det er jo helt på grensen om det i det hele tatt vil passe til han når høsten kommer ( regner med at han blir lang som storesøster). Jeg har iallefall sortert ut det som er stort i 68 så får vi se :) har jo termin 20.mai, så kan være at jeg får brukt det litt iallefall :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
skulle ønske jeg hadde ulla etter de store her og, men solgte alt når minsten vokste ut av babyklærne....
 
skulle ønske jeg hadde ulla etter de store her og, men solgte alt når minsten vokste ut av babyklærne....
Det gjorde jeg og etter gutta,men har alt som ikke er utslitt etter jentene,men det hvite er litt flekkete og det hadde jo vert greit å farge det:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Det var jo en kjempeidé! Det har jeg ikke tenkt på! Men nå har vi det meste av ull i blått, da... Litt vanskelig å farge til rosa :p Men kanskje lilla? :)
 
Har ikke fått svar fra kollegaen på mld ennå (han er hjemme i perm), men har googla litt. Ser mange anbefaler Herdins (farge kjøpt på Jernia), ellers noen som nevnte Wilton, og så har Nøstebarn egne typer spesielt egna for sin ull (må sende mail, er ikke på nettsidene). Og så er det flest positive meldinger på farging av hvit / natur / lys ull. Hvis man farger lys rosa ull blir det best med mørk rosa / lilla osv, ikke blande farger veldig. Men man må nesten bare prøve... Ta det mest slitne plagget som det ikke er så farlig med, og se hvordan det blir.
 
Har ikke fått svar fra kollegaen på mld ennå (han er hjemme i perm), men har googla litt. Ser mange anbefaler Herdins (farge kjøpt på Jernia), ellers noen som nevnte Wilton, og så har Nøstebarn egne typer spesielt egna for sin ull (må sende mail, er ikke på nettsidene). Og så er det flest positive meldinger på farging av hvit / natur / lys ull. Hvis man farger lys rosa ull blir det best med mørk rosa / lilla osv, ikke blande farger veldig. Men man må nesten bare prøve... Ta det mest slitne plagget som det ikke er så farlig med, og se hvordan det blir.
Takk for tipset :) trur jeg kikker på jenia :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Back
Topp