Farge på barnerom

Lilletrille

Gift med forumet
HeI!
Jeg skal snart flytte snuppa inn på mitt rom, altså hun skal få mitt rom.. Jeg skal ha hennes kott..[:)]
Fargene på rommet mitt er 2 rosa vegger( veldig rosa, ganske sterk pastell rosa) og en ganske fin grå farge, litt lys. Jeg har egentlig ikke så veldig lyst til at hun skal ha grå vegg på rommet sitt, også har jeg generelt bare veldig lyst på noe nytt der... Den siste veggen er forresten skyvedørsgarderobe i speil og sølv...
Jeg har fremdeles lyst til at hun skal ha rosa, men kankje mye lysere? Nesten hvitt liksom, og kanskje litt kaldere... På rommet sitt nå har hun en nydelig dus lyse grønn, og det tror jeg at jeg beholder til meg selv også[:)]
MEn tror jeg vil ha noe nytt til jenta mi.. Rommet er vel så og si helt kvadratisk faktisk.. Er vel kanskje 10-11 kvm? eller noe sånt...
Er veldig glad i rosa som sagt, men det grønne rommet har også vært veldig fint.. Resten av huset er grått og hvitt, med innslag av sort, sølv og rosa i møbler og pynt...[:)]

Jeg syns det er best med hvite vegger på barnerom, pga de har sååå mange farger i lekene! Synes det fort kan se rotete ut med farger på veggene da...Men det er MIN mening [:D] Men når min datter på 12 skal få nytt rom kan det være en vegg blir blå...(som hun ønsker seg) men hun har ingen leker der da![:)]

ORIGINAL: fruenfrahavet

Jeg syns det er best med hvite vegger på barnerom, pga de har sååå mange farger i lekene! Synes det fort kan se rotete ut med farger på veggene da...Men det er MIN mening [:D] Men når min datter på 12 skal få nytt rom kan det være en vegg blir blå...(som hun ønsker seg) men hun har ingen leker der da![:)]

Og min[:D][8D]
Får nestenpanikk jeg (jada, satt på spissen[8D]) når jeg kommer inn på barnerom med farger i alle nyanser over alt. Ofte er det kjempevanskelig å finne nyanser som passer ol også, så utrolig mye lettere å forholde seg til noen helt nøytrale vegger, da skal det bare små grep til for å forandre stil etter alder og interesser[:)]

Ja, er vel derfor vi har vært så fornøyde med grønnfargen... Syntes det blir litt for trist med hvite vegger på barnerommet liksom... Men jeg vil nok kanskje ha ensfargede vegger hvertfall og heller bruke feks litt wallstickers.
Noen som har duse farger på barnerommet som ikke er hvitt?[:)]

Vi har en kaldgråfarge på rommet hennes og er vewldig fornøyd med det.
http://rallycrossfruen.blogspot.com/2010/12/barnerommet-er-ferdig.html

ORIGINAL: DeUtroligeÅrene

kjempenydelig rom [:)]

Superfint! Nydelig sengehimmel [:)]

ORIGINAL: fruenfrahavet

ORIGINAL: DeUtroligeÅrene

kjempenydelig rom [:)]

Takk for det[:D]

ORIGINAL: *Carine*

Superfint! Nydelig sengehimmel [:)]

Takk

På et av barnerommene har vi malt en kremaktig farge, bruker hvitt på møblene- og ellers rosa/blå disney prinsesse tema.

På andre barnerommet er det lyyyys pastell rosa, også her med hvite møbler. Bruker lime, lilla og cerise i detaljer- 'Hannah Montana'...

At LEKENE skal stå i stil til rommet, dèt bryr jeg meg fint lite om altså *fnys* !
Det er jo en kjent sak at barn liker farger, så etter min mening kan det aldri bli for mye farger på en BARNErom. Synes det er stilig med farger på både vegger, møbler (dog jèg har valgt å beholde møblene hvit/nøytral- for at jeg er lat og ikke gidder å male dem igjen når barna blir større og kanskje ikkje like ivrige på alskens farger) og leker jeg- og det viktigste i mine øyne iallefall: barna flest liker det også [:)]

Tror jeg kankje kommer til å velge lys pastell rosa eller grå/blå/lilla.... Har jo allerde en del møbler fra serien hensvik på ikea, det er vel kremhvitt eller elfenbenshvitt eller noe.. Også har jeg hvite trofast stammer med rosa bokser... Kanskje lys gul også... [:)] Tenkte kanskje bestille fra Flugger ¨sånn 3 for 29, men syntes ikke utvalget var så bra på lyse nyanser? Noen som har prøvd?[:)]

Flott rom  du hadde til din lille du med bloggen[:)][:)]

Jeg er også for farger på barnerom. Liker godt fargeklattrom, de trenger ikke å se kaotiske ut bare fordi det er fargerikt, går fint ann å få det praktisk og oversiktelig der også. Dessuten så liker de fleste barn farger. [:)]

Skal man ha det stilrent og hvitt, hvor alt matcher så kan man vell ha det i resten av huset?..(..min mening, folk gjør selvfølgelig det som passer dem)..Må bare nevne at jeg har sett mange nydelig lyse rom med få farger også, men er vell muligens de voksne som liker det best.[;)]
Så jeg hadde valgt det jeg hadde syns ble finest på rommet til jenta di, og som passet til hennes personlighet.[;)]

Back
Topp