Farge håret

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Har hørt at håret kan reagere anerledes på hårfarge når man er gravid enn til vanlig. Noen spesielle merker som er bedre og bruke? MÅ gjøre noe med håret da jeg føler meg så kjedelig for tiden. Den gløden slle snakker om er ikke kommet hit enda iallefall :/

Jeg har hørt at man skal unngå hårfarge når man er gravid, pga stoffene i hårfargen. At man i så fall må finne en farge som er egnet for gravide eller noe sånt :p Aner ikke, det er det jeg har hørt.. :)

Nei, nå skal vel hårfargene være såpass safe at det er innafor å farge håret både hjemme og hos frisøren. Var ihvertfall det legen min sa i 2014.

I forrige svangerskap farget jeg håret hver 8 uke. Gikk kjempe fint, og ingen annen farge enn forventet. Gjorde det hos frisøren da. Eneste jeg har hørt er at man skal gjøre det på godt ventilert sted pga gasser som kan oppstå av enkelte farger og at man ikke skal puste inn for mye av det.. (Om det stemmer vet jeg ikke..)

Jeg stripet håret mitt i forrige svangerskap, og da fikk jeg beskjed om at det kunne bli litt mer oransje pga hormonene, men jeg merket ingen forandring:)
Skal ikke være noen fare å farge håret pga stoffer heller :)

Jeg går til frisøren som normalt. Har ikke merket noen forskjell :)

Stripet håret i går og det ble mer oransj enn vanlig, med fargen frisøren vanligvis bruker...

Jeg har farget håret hos frisør i alle de tre forrige svangerskapene, pg de sa ikke noe om at det var farlig. Hormonene KAN, i svært få tilfeller gi utslag på hvordan fargen reagerer med håret, kan bli litt annen farge enn tenkt

Jeg har fått så mye gråe hår i det siste, så jeg vurderer å ta sjangsen på å stripe det lyst hos frisøren, og håpe på det beste resultatet :wacky:

Har også hørt at gravide burde bære forsiktig pga det kan komme i blodbanen og masse rart, men har også hørt at det er trykt, så jeg vet ikke. Tenkte å høre med frisøren da den tid kom :happy:

Hadde ikke gravide kunnet farge håret, kunne da ikke vi gravide frisører vært på jobb så hårfarge er ingen problem! Kan ja reagere annerledes i noen tilfeller.

Back
Topp