Farge håret?

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Er det noen som kan fortelle meg om det er farlig og farge håret hos frisør?
Og hvorfor det ble sagt før at man ikke skulle gjøre det?

Det står masse forskjellig om dette på nett. noen synes det ikke gjør noe..andre vil at man ikke skal gjør det.

Men jeg har farget håret hos friøsren og hjemme, hos frisøren tok jeg striper, de kom ikke så nære hodebunnen, mens hjemme farget jeg hele håret.

Jeg tror det meste viktige er å lufte godt hvis du skal gjøre det hjemme, mens hos frisøren har de jo ofte god ventelering. Men dra til en frisør og snakk med dem.

Jeg tror ikke det er noe farlig, så lenge man kansje ikke bleker håret.

Foxy84 skrev:
Det står masse forskjellig om dette på nett. noen synes det ikke gjør noe..andre vil at man ikke skal gjør det.

Men jeg har farget håret hos friøsren og hjemme, hos frisøren tok jeg striper, de kom ikke så nære hodebunnen, mens hjemme farget jeg hele håret.

Jeg tror det meste viktige er å lufte godt hvis du skal gjøre det hjemme, mens hos frisøren har de jo ofte god ventelering. Men dra til en frisør og snakk med dem.

Jeg tror ikke det er noe farlig, så lenge man kansje ikke bleker håret.

Takk for svar :) Er så heldig at min kusine er frisøren, men hun er lærling så vet ikke helt om hun vet. Får be henne høre med sjefen sin på jobben :)

Jeg har farget håret hos frisøren både denne gangen og sist jeg var gravid. Og frisørene jeg snakker med sier det ikke er farlige stoffer i det lenger, slik som det var før.
Og gravide frisører jobber jo med fargen og står oppi det hele dagen så ventilering og slikt er nok heeelt ok. Det jeg tror var greia før var at de var redd stoffet kunne trekke inn i hodebunnen.. Men jeg har som sagt fått beskjed både fra frisører, jordmor og lege at det er helt ok.

Har hørt noe om att fargen kanskje ikke oppfører seg slik den skal når man er gravid men hvor riktig det er veit jeg ikke.

Det har gått helt fint med mitt hår å farge det, sist gang jeg var gravid og nå.

idamamma09+12 skrev:
Har hørt noe om att fargen kanskje ikke oppfører seg slik den skal når man er gravid men hvor riktig det er veit jeg ikke.

Det har gått helt fint med mitt hår å farge det, sist gang jeg var gravid og nå.

Ja det har jeg og hørt, at man kan få en helt annen farge. Jeg farget håret i starten av svangerskapet (før jeg visste at jeg var gravid) og da ville ikke fargen sette seg ordentlig.

er bare å farge håret, og viss du gjør det selv så pass på å gjøre det i et godt luftet rom. 

:)

LadyOnHeels skrev:
er bare å farge håret, og viss du gjør det selv så pass på å gjøre det i et godt luftet rom. 

:)

Flott :) Takk!

Ikke noe problem med å farge. Før var det mye mer ammoniak og andre farlige stoffer i fargene, men er mye bedre nå.
Håret endrer seg iløpet av svangerskapet, så fargen kan bli bittelitt andreledes enn du er vant til. Hos meg så forsvinner fargen ganske fort nå i forhold til ellers..

squakky skrev:
Ikke noe problem med å farge. Før var det mye mer ammoniak og andre farlige stoffer i fargene, men er mye bedre nå.
Håret endrer seg iløpet av svangerskapet, så fargen kan bli bittelitt andreledes enn du er vant til. Hos meg så forsvinner fargen ganske fort nå i forhold til ellers..

Når du sier at fargen blir bittelitt annerledes, mener du da at fargen kanskje ikke setter seg like godt eller at det kan bli en helt annen farge?
Føler jeg har hørt om en skrekkhistorie hvor håret fikk en helt annen farge, enn hva som var meningen.

Back
Topp