Farge håret under graviditeten

Shira

Betatt av forumet
Septemberlykke 2021
Jeg har lest endel på nett å ser det skal være trygt å farge håret når man er gravid. Men så ser jeg et par steder at man bør vente til første trimester er over og at noen heller anbefaler striper for da er det ikke i hodebunnen:confused004

Blir så usikker.. Jeg har nesten sort hår, med masse grått. Fikk det når jeg var 20 og nå som 30 åring er det endel å det gjør at jeg er ordentlig ukomfortabel og usikker for det begynner å syns nå etter en 9-10 ukers tid..

Noen som VET noe om dette? Er det ok med hjemme-farge? Eller finnes det noen farger/merker som er bedre eller verre? Bør jeg vente til etter første trimester?:confused013
 
Jeg vet ingenting, men tok striper i en salong som kun bruker organiske/grønne produkter. Følte det som tryggere, men det er bare noe jeg har fått for meg :happy:
 
Jeg skulle ha stript håret :) men kjenner jeg er litt hysterisk, så jeg lar mott mørke hår vokse foreløpig. De selger jo hårfarger som er naturlige på typ apotek/ sunkost :)
 
Jeg har forstått at det ikke skal ha noe å si! Men selv tenker jeg å vente til første trimester er over for å være på den sikre siden :happy118
 
Er du usikker kan en demipermanent hårfarge eller en mildere ammoniakkfri hårfarge være ett alternativ. F.eks Korres :) Hårfarge er ikke like sterkt for hodebunnen som bleking, så med mindre du blir veldig sensitiv går det nok fint :)
 
Jeg har farget håret i begge mine svangerskap tidligere:happy:
 
Mener å ha lest en plass at når man er gravid så er det ikke sikkert fargen blir slik man ønsker? :confused005
 
Jeg har farget håret nå og forrige. Hørt at det ikke er farlig
 
Jeg er frisør og vi jobber jo med hårfarge hele svangerskapet. Hadde det vært fare for barnet, så hadde vi nok alle blitt sykemeldt under svangerskapet :)
 
Frisør her også. Har farget selv, og jobbet med kunder forrige svangerskap. Dersom du føler deg usikker kan du teste ut feks Korres (Vita). Mener de skal være «grønnere». Ift kommentaren over her om at hårfarge kan oppføre seg annerledes når man er gravid, så kan det til dels stemme for noen. Din naturlige farge kan også forandre seg etter svangerskap/fødsel :)
 
Eg pleier å stripe håret og har gjort det hos frisør i dei to andre svangerskapene mine. Eg håpe dei frisørene hadde anbefalt å ikkje stripa dersom det hadde vært farlig for meg og babyen. Så eg tenker det er trygt :)
 
Tusen takk for tips :) Har kjøpt meg hårfarge fra Korres nå. Så får vi se om jeg klarer å vente til første trimester er over. :oops:
 
Var hos frisør for et par dager siden, striper og minicolour - ingen forandring :)
 
Hårfarge du får kjøpt i Norge skal ikke inneholde farlige kjemikalier, og er derfor trygt å bruke når man er gravid :)
 
Sniker fra oktober. Jeg skulle farge øyenbryn for første gang på søndag. Jeg har tidligere både farget og striper håret uten problemer, men nå fikk jeg er allergisk reaksjon. Hovna opp og ble rød i hele ansiktet og halsen. Det var litt skremmende og jeg ble så sur for at jeg gjorde det Ringte legen som mente at det ikke var farlig for embryo :)
Men jeg skal ikke utsette meg for det igjen. Har hørt at man kan reagere på ting man ellers ikke ville reagert på når man er gravid.
 
Sniker fra oktober. Jeg skulle farge øyenbryn for første gang på søndag. Jeg har tidligere både farget og striper håret uten problemer, men nå fikk jeg er allergisk reaksjon. Hovna opp og ble rød i hele ansiktet og halsen. Det var litt skremmende og jeg ble så sur for at jeg gjorde det Ringte legen som mente at det ikke var farlig for embryo :)
Men jeg skal ikke utsette meg for det igjen. Har hørt at man kan reagere på ting man ellers ikke ville reagert på når man er gravid.
Det var forresten merke refectocil. Ikke noe shady hjemmelaget altså.
 
Back
Topp