Farge hår

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Noen som veit om hvorfan dette er ift graviditet? Farger håret selv, gjorde det sist dageb før keg fikk positiv g test. På tide å ta ettervekst snart, men så kom jeg plutselig på at man kanskje ikke kan det?

Jeg spurte hudlege om dette for en stund siden, og hun sa jeg bare kunne stripe/farge håret selv om jeg var gravid [emoji846]

Jeg personlig ville ikke farget håret mens jeg var gravid, men tror det er mange som ikke er så nøye på dette. Ville evt hørt med en frisør slik at du kan få en farge som er mildere, en minicolorasjon eller no? Slik jeg har forstått det mener de fleste at slikt mest sannsynlig ikke er noe farlig. Jeg er kanskje litt av den ekstreme sorten, for jeg bruker ikke parfyme mens jeg var gravid en gang. Nå skal det sies at jeg aldri bruker syntetisk parfyme når jeg ikke er gravid heller, og at jeg har en litt større interesse for ingredienser og "naturlige" produkter enn de fleste. Til gjengjeld er det andre ting jeg er mer avslappet til ift svangerskapet, så vi har vel alle våre fanesaker :)

Sniker fra desember.

Du kan farge håret selv om du er gravid, det er ikke farlig. Det eneste du bør tenke på er at resultatet kan bli annerledes enn ventet eller at håret ikke tar til seg farge på samme måte som før.

Det frarådes ikke av Helsenorge (https://helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid) så jeg forholder meg til det. Jeg ville dog ikke ha gjort det selv (som i hjemmefarging, altså. Jeg gjør det selv hos frisør).

Last edited:
Takk skal dere ha! :)

Jeg ville bedt om en farge uten for mye kjemikalier og sørget for at det var god utlufting hos frisøren, men ellers er det tydeligvis bare å kjøre på! Høres digg ut med et frisørbesøk, det skal jeg jaggu unne meg når formen er bedre. :)

Jeg skal stripe håret hos frisøren tenkte jeg, hun har god lufting og milde produkter. Er så digg med litt ekstra pleie når en er gravid.

Jeg tror nok ikke selve fargen er skadelig, men det gir endel lukt som generelt ikke er bra, uavhengig av om man er gravid eller ikke.
Anbefaler derfor å gå til frisøren, hvor de har ventilasjon til å suge vekk gassene som hårfarge avgir. Si til frisøren at du er gravid, og be om at de bruker ventilasjon dersom de ikke gjør det.

Jeg kommet til å stripe håret til frisøren selv om jeg er gravid.

Back
Topp