Kjære steinbukken0301!
Trist å høre om forholdet ditt til faren din...
Har ikke akkurat opplevd det samme som deg, men noe tilsvarende...
Min mor vil ikke vite av meg. Det hele startet for noen år tilbake.
Hele livet mitt har jeg "tekket" min mor. Hun kan være ganske krevende, men jeg er glad i henne.
Men så en dag forlangte hun noe jeg ikke kunne gi. Hun ville at jeg skulle kutte ut noen som
står meg nært. Dette kunne jeg ikke, da jeg synes det er galt. Et sted går grensen min!
Jeg er da voksen og bestemmer selv hvem jeg skal omgås, hun trenger ikke like det, men
må bare respektere mine valg. MEN.... det ble veldi galt for henne. Dermed valgte hun
å avskrive meg som sin datter. Det var veldig tungt... og er det fortsatt!
Har ikke snakket med henne siden den gang (vi bor ikke i samme landsdel).
Men fortsatt sender jeg henne bursdagsgaver og julegaver. Sender også bilder ol.
av ungene når vi sender til andre i familien. Jeg gjør dette for å vise henne at det er hun
som ikke vil treffe meg og mine, ikke motsatt. Forhåpentligvis innser hun det en dag, og kan akseptere mitt valg...
Men det er tungt... særlig med tanke på ungene. Min mor har ennå ikke møtt vårt nye tilskudd i familien...
Det er trist! Og den eldste savner bestemoren sin.... Vi snakker ofte om situasjonen i familien, og den eldste skjønner
heldigvis vårt valg....
På samme tid er det da kommet noe positivt ut av denne familietragedien også.
Vår lille familie har fått mere fred, en mere stabil og trygg hverdag. Min mor hadde en tendens
til å kreve alt for mye, og lage sirkus dersom hennes ønsker ikke ble oppfylt.
Så på den måten har livet blitt lettere. Men jeg sliter forsatt med dårlig samvittighet overfor mine
barn.... men jeg har funnet ut at jeg ikke kan gå på akkord med mine prinsipper....
Jeg skjønner at det er sårt for deg... men noen ganger, når man har prøvd alt som er å prøve,
er den eneste løsningen å sette hardt mot hardt. Ofte vil da motparten få en "oppvåkning" og ting blir bedre.
Hva du skal gjøre, er jeg ikke istand til å si... Men gjør det som du føler er riktig!
Det viktigste er hva du føler er riktig for deg, at du har det bra!!!
Kanskje har du noen andre i familien som står deg nær, og som din far hører p?
Kanskje kan de snakke med ham i ditt sted??? La ingen "metoder" være uprøvd, om du vil ordne forholdet
til din far!!! Selv har jeg gjort alt jeg kan. Har prøvd alle "triksene" som "står i boka" og llitt til...
Nå er det opp til min mor.... jeg kan ikke gjøre mer enn det jeg gjør i dag, og har gjort.
Min trøst oppi det hele, er at jeg har en flott familie, som jeg trives og har det svært bra med!
Også vet jeg at jeg ikke er den eneste i verden som har problemer med familien... at jeg ikke er unormal...
(Liten trøst det... men...)
Lykke til med graviditeten, også håper jeg inderlig at du og din far kan klare å komme overends på et vis.
Stor klem fra
Lehcar