Fare for svangerskapsforgiftning...

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Noen her som har fått den beskjeden som jeg fikk i dag? Blodtrykket må ned NÅ, om ikke lå jeg i fare for å utvikle sv forgiftning... Lett å roe ned og slappe av med den beskjeden ;) men hva kan jeg gjøre for å senke blodtrykket mitt?

Noen her som har fått den beskjeden som jeg fikk i dag? Blodtrykket må ned NÅ, om ikke lå jeg i fare for å utvikle sv forgiftning... Lett å roe ned og slappe av med den beskjeden ;) men hva kan jeg gjøre for å senke blodtrykket mitt?
Jeg har bare sliti med for lavt, men det hjelper å gå turer og sånn i vertfall

Har ikke fått den beskjeden. Men på høyt blodtrykk generelt så fysisk aktivitet, spise mindre salt,sukker,fett.
Men når det kommer til sv.forgiftning så er det vel HVILE! :)

Har ikke fått den beskjeden. Men på høyt blodtrykk generelt så fysisk aktivitet, spise mindre salt,sukker,fett.
Men når det kommer til sv.forgiftning så er det vel HVILE! :)
Ah, så det er sånn enten eller da altså ;) få ned blodtrykket ditt (tren) men pass på svangerskapsforgiftning (hvil) ;)

fett, salt og sukkerfattig kosthold er lurt ihvertfall :) Og å leve regelmessig og forutsigbart, altså lev kjedelig.. :)

Enig i de over; redusere fett, sukker, og masse hvile! Sykmelding?

Selv har jeg vært plaget med lavt blodtrykk, men heller det, enn høyt.
Ønsker deg god bedring, og håper at du klarer å holde det i sjakk, og unngå svangerskapsforgiftning. :-)

Men rart at ikke JM gav deg råd om vad du kan gjöre? Blir jo stressande av at vite de må ned NÅ! :(
Men hvil o prøv o slapp av så mye du kan, ta promenader, osv..

Jeg fikk beskjed for en del uker siden, at om jeg ikke fikk ned blodtrykket kom jeg til å bli lagt inn med konstant overvåkning. Fikk beskjed om å hvile masse. Men, det er jo grenser for hvor mye man kan hvile da :p

Igår fikk jeg blodtrykket friskmeldt, og det som har hjulpet er at mannen har blitt sykemeldt (ikke pga meg altså)
ellers har jeg fått masse hjelp av mamma med veslemor.

mitt råd blir vel masse hvile, og be om hjelp til barn og gjøremål.

Jeg fikk vel egentlig aldri den beskjeden, men hadde veldig høyt blodtrykk med nr 1. men de gjorde ikke noe med det..

Jeg har høyt blodtrykk nå, måler hver 14 dag og skal til lege i morra for å se om jeg trenger oftere måling.. Med vår første ble jeg lagt inn på sykehus, men da hadde jeg proteiner i urina i tillegg.. Blir bare fortalt at jeg skal hvile masse ;-)

Jeg har høyt blodtrykk nå, måler hver 14 dag og skal til lege i morra for å se om jeg trenger oftere måling.. Med vår første ble jeg lagt inn på sykehus, men da hadde jeg proteiner i urina i tillegg.. Blir bare fortalt at jeg skal hvile masse ;-)
Altså hva er egentlig farlig med høyt blodtrykk?

Altså hva er egentlig farlig med høyt blodtrykk?
Det er vel ikke farlig i seg selv, men i kombinasjon med feks proteiner i urina kan det være tegn på at babyen ikke trives kanskje? Jeg vet ikke jeg asså, men tenker det er noe sånn.. Eller kanskje at høyt blodtrykk indikerer at babyen blir stressa?

Back
Topp