Fare for nedleggelse av Meieriet!

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Tiril veide 5060g på 3mnd kontrollen.
På 10 dager etter der gikk hun opp 100g.
Så 130g på 10 dager.
Og da begynte jeg å pumpe når hun sov som jeg ga i tillegg på flaske, og noe mme innimellom. Da gikk hun opp
nesten 300g på 7 dager. Så tydelig fikk hun i seg for lite mat.
Etter det trappet jeg ned på tillegg og begynte å amme henne så og si 100% igjen.....
og siste kontroll nå hadde hun gått opp bare 80g på 10 dager. [:'(]

"Så nå er det tøffe tider for meieriet her, salget har gått kraftig ned..... Halvparten av de ansatte er permittert... Man frykter full nedleggelse innen kort tid!!" (skrev jeg på Facebook)

Når jeg pumpet fikk jeg ut mer enn Tiril fikk ut... og jeg fikk holdt det oppe... Nå som det er bare hun som drikker raser produksjonen rett i bunn her... [&:][:o]

Og jeg har ikke noe valg... og går sakte men sikkert etterhvert over til bare mme.
Har noe lagret i frysen, og gir litt pupp for kosens skyld.

Edit: Må legge til at hun da jeg begynte å pumpe og styre... at hun begynte å bli skikkelig gretten. For om hun ikke hadde gått opp så mye hadde ikke brydd meg om hun hadde vært blid og fornøyd. Men det har hun ikke vært i det hele tatt[;)]. Så gir ikke mme bare pga vekt altså... men en helhetsvurdering... og at jeg merker at det begynner å bli tomt.

Synes det er bra at du passer på å gå og kontrollveie Tiril slik at dere får avdekket disse tingene. Er mye arbeid å holde på med den pumpingen, så jeg skjønner veldig godt at du sakte og sikkert går over til mme.

Oi så frustrerende da! Men hvis ho legger bra på seg av erstatning så må man jo bare [&:]

det samme skjer her. Tuppa smiler og er fornøyd hele dagen, sover godt osv MEN har gått opp 20 garm på snart 4 uker..........så blir mme her.Har flust av melk men den legger hun tydligvis ikke på seg av da.

4 måneder med amming er jo kjempebra det da [:)] Du har gjort en god jobb!

Gratulerer med vel gjennomført jobb i alle fall! [:D] 
Ingen skam å måtte kaste inn håndkle nå, - du har vært flink [;)]

ORIGINAL: Minismurf

ORIGINAL: Moradi

4 måneder med amming er jo kjempebra det da [:)] Du har gjort en god jobb!

Sign.Måtte gått over til mme jeg også,så gir pupp innimellom for litt kos + at jeg savner det[:)] Da tar han de dråpene han får fra puppen,og mme etterpå[:)]

Jeg hadde håpet at du skulle slippe unna jeg, for jeg mistet melken selv forrige gang og det er ikke lett. Denne gangen lyktes jeg heller ikke, men denne gangen tar jeg det ikke like tungt, for nå har jeg sett at det blir friske barn av flaskebarn også. Du har vært flink og gjort det du kan gjøre. Mer kan man ikke gjøre.

Tusen takk jenter [:)]

Skjønner akkurat hvordan du har det! Det blir jo bedre når man har kommet seg over kneika.
Stor klem til deg i allefall, og nå er det jo ikke lenge til de små begynner med fast føde!

ORIGINAL: namba

Jeg hadde håpet at du skulle slippe unna jeg, for jeg mistet melken selv forrige gang og det er ikke lett. Denne gangen lyktes jeg heller ikke, men denne gangen tar jeg det ikke like tungt, for nå har jeg sett at det blir friske barn av flaskebarn også. Du har vært flink og gjort det du kan gjøre. Mer kan man ikke gjøre.

Sign!!

ORIGINAL: Venter nr 3 i des

Syntes du har vært knall-flink jeg "klem"

Helt enig,du har vært flink[:D]

ORIGINAL: Shauri

Synes det er bra at du passer på å gå og kontrollveie Tiril slik at dere får avdekket disse tingene. Er mye arbeid å holde på med den pumpingen, så jeg skjønner veldig godt at du sakte og sikkert går over til mme.

Kos deg med Tiril og at hun spiser väre seg det er mm eller mme. Hovedsaken er at hun får i seg mat og vokser på det. Blir bare stress av å pumpe og at hun ikke får ut nok. Da blir jo du stresset og, og det påvirker også tilströmminga av melken.

Kos deg heller med å gi flaske. Så kan begge slappe av og nyte matstunden sammen[:)]

Back
Topp