Far til barnet sovner over alt!

• Trådstarter Trådstarter reddmamma
  • Opprettet Opprettet
R

reddmamma

Guest
Det høres ut som en teit ting, men det er et alvorlig problem i mine øyne. Vår lille datter er ca 3 mnd. Jeg er våken flere ganger om natten for å amme, og jeg er selvsagt trøtt. Men jeg holder meg våken når hun ligger ved siden av meg. Jeg mener det er et instinkt. Dette har tydligvis Ikke far til jenta.

En gang sovnet han i sofaen med bena strakt ut over gulvet, som en silebane for hun på 3 uker som lå på brystet. Hun kunne ramlet på gulvet!

En annen gang sovnet han mens han holdt smokken i munnen hennes, og vekten fra hånden ble lIggende på hodet.

En annen gang lå hun i midten av sengen vår, og jeg måtte fysisk holde han når han holdt på å rulle over mot henne.

Nå tørr jeg ikke la han være alene med henne mer. Han mener jeg overreagerer, og at situasjonene ikke et så skumle. Er dere enige med han? Jeg er livredd for hva som kan skje. Jenta vår sover nemlig nesten bare i fanget eller på brystet.

Jeg mener ikke du overreagerer. Har det akkurat likt med min mann. Han bruker 1 min på å sovne og han kan sove hvor som helst. Han har også sovnet mens gutten lå på brystet hans og det var nesten så han sklei ned! Så glad for at jeg gikk forbi akkurat da! Han har også sovnet ved siden av ham i senga og han klarte å slå babyen i hodet med armen da han rørte på seg. Veldig skummelt så passer godt på nå. Bedre å være på den sikre siden spør du meg.

Forstår godt du synes det er skummelt jeg. Desverre har ikke disse fedrene samme instinkter som oss så derfor kan feks samsoving være skummelt. Når vi samsov så hadde jeg henne helt inntil meg.
Der var hun tryggest:)

Det hadde vært uaktuelt for meg å la henne sove med ham ja. Det der er skummelt og kan gå skikkelig gale. Du overreagerer ikke, du reagerer slik du skal!

Min samboer hadde et uhell med småtten her pga han sov og ikke holdt godt nok. Det gikk heldigvis veldig bra og vi kom fra det med sjokket. Men nå er han ekstra var og slikt vis han skal sove med babyen.

Rart han ikke blir redd når han ser situasjonene og hvordan det kunne endt. Skjønner godt du ikke stoler på han når det gjelder å være alene med babyen. Sove kan han vel gjør når han ikke har babyen hos seg?

Derfor samsover ikke vi med barnet. Ikke at jeg ikke stoler på mannen, men det kan faktisk skje med meg selv også. Er man trøtt nok er det mye som kan gå galt.

Derfor samsover ikke vi med barnet. Ikke at jeg ikke stoler på mannen, men det kan faktisk skje med meg selv også. Er man trøtt nok er det mye som kan gå galt.

Helt enig i at noe kan skje med både mor og far. Syns ikke man kan være alt for sikker

Helt enig i at noe kan skje med både mor og far. Syns ikke man kan være alt for sikker

Jeg sover med sønnen min inntil meg i senga, hvordan får dere til å ikke våkne?
Jeg våkner av alt..!
Jeg klarer ikke å falle i dyp søvn med han ved siden av meg.

Jeg sover med sønnen min inntil meg i senga, hvordan får dere til å ikke våkne?
Jeg våkner av alt..!
Jeg klarer ikke å falle i dyp søvn med han ved siden av meg.

Jeg våkner alltid av hver minste lyd han lager :) snakket ikke om meg selv, men jeg kjenner en som ikke gjør det. Hun sov med ham på en madrass som var på gulvet, ca 10 cm høy og babyen falt ned uten at hun merket det. Skjønner ikke hvordan noen kan legge babyen ned sånn uten sikkerhet. Det gikk bra med babyen siden det ikke var høyt, men bare tenkt hvis det var en seng eller sofa. Kunne gått riktig galt. Så jeg mente at det finnes noen som ikke våkner av alt og som ikke vet hva de gjør i søvne.

Jeg våkner alltid av hver minste lyd han lager :) snakket ikke om meg selv, men jeg kjenner en som ikke gjør det. Hun sov med ham på en madrass som var på gulvet, ca 10 cm høy og babyen falt ned uten at hun merket det. Skjønner ikke hvordan noen kan legge babyen ned sånn uten sikkerhet. Det gikk bra med babyen siden det ikke var høyt, men bare tenkt hvis det var en seng eller sofa. Kunne gått riktig galt. Så jeg mente at det finnes noen som ikke våkner av alt og som ikke vet hva de gjør i søvne.

Han ligger heldigvis i en madrass som er godt innlagt, så det går nedover der vi ligger :p
Han kommer neppe til å klare å rulle ut av sengen min før han kan krabbe, spesielt siden han bruker tøybleier, og de er ganske tykke :)

Back
Topp