Far slo datterens overgriper ihjel!

Helt ærlig..? Hadde noen rørt mitt barn, så hadde de ikke gått levende fra meg... Grrr! Krek som gjør sånt mot barn!!! Håper ikke pappaen blir straffet.. er sikker på de fleste fedre ville gjort det samme.. Jeg ville nok erklært meg utilregnelig i gjerningsøyeblikket.. For det ville jeg garantert vært da!

Vet ikke hva som er rett eller galt i denne saken, men JEG ville gjort akkurat det samme som faren! Og hadde JEG sittet i den juryen så hadde JEG frikjent faren! 

Hadde nok svartna for meg også...
Og klarer ikkje om eg prøver ein gong å synes at faren gjorde noko galt.

Enig med Miriel.

Og det er ikke alle barn som klarer å fase ut slike ting. Og om de gjør det, kan det ligge i underbevisstheten og ødelegge MYE senere i livet.

"Alle" ville nok gjort det samme om de hadde muligheten, men jeg tror også de fleste ville tatt straffen de fikk for det med glede.
Det er neppe snakk om annet en noe symbolsk, siden de i det hele tatt er i tvil om han burde siktes. Håper jeg da..

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, jeg vil ikke tenke på det heller, for det skal aldri skje. De aller fleste foreldre vil beskytte barna sine og i en slik situasjon er det nok begrenset hvor reflektert og gjennomtenkt man er. Man handler nok på impuls.

Mannen her sier at han gladelig hadde sitter 20år i fengsel om noen hadde rørt barna hans. 
Utrolig trist for denne lille jenta. I tillegg til å ha blitt utsatt for overgrep er hun også vitne til et drap, begått av sin egen far. 

Håper jeg aldri kommer i samme situasjon som faren, fordi da vet jeg ærlig talt ikke  hvordan jeg hadde reagert.

Men jeg sier bare det som alle sikkert tenker; fy flate for noen syke mennesker som finnes der ute. Dette var t.o.m. en bekjent av faren! emoticon

Kudos til han! 

LittleMonkey skrev:
Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, jeg vil ikke tenke på det heller, for det skal aldri skje. De aller fleste foreldre vil beskytte barna sine og i en slik situasjon er det nok begrenset hvor reflektert og gjennomtenkt man er. Man handler nok på impuls.

Mannen her sier at han gladelig hadde sitter 20år i fengsel om noen hadde rørt barna hans. 
Utrolig trist for denne lille jenta. I tillegg til å ha blitt utsatt for overgrep er hun også vitne til et drap, begått av sin egen far

...og i tillegg kanskje jenta mister kontakten med faren sin, som må sitte bak murene. 
Livet vil ikke bli enkelt for henne uansett  hva som skjer videre. Men det er viktig å huske at det er ikke pappaens skyld i dette onde som skjedde. Det var overgriperen som startet det hele.

Jeg hadde garantert angrepet jeg og, fy faen!! Men håper jeg hadde klart å stoppe før personen døde, så h*n kunne fått en skikkelig lang straff. Spesielt om jeg bodde i usa. Stakkars barn

Jeg forstår handlingen så godt og kunne nok fint ha gjort det samme selv. Håper han ikke får store straffen.

Håper selv jeg kunne stoppet før drap ihvertfall..... for ungens skyld, så ikke h*n i tillegg måtte ha klart seg uten mamma om jeg hadde fått en straff. Men hvordan man reagerer der og da er virkelig vanskelig å si. 

Bouncing buttplug skrev:
Jeg hadde gjort det samme.. Let the man go!!

Løsa skrev:
Hva skal man si... can't blame him.

LadyMom skrev:
Leste en artikkel på Dagbladet der en amerikansk far skal ha komt over en bekjent som var igang med å forgripe seg på hans 4 år gamle datter. Han slo mannen ihjel, som ble erkjent død på stedet. Det sto noe med en lov som sa i grove trekk at en har rett til å forsvare en tredjepart. Så det skulle vurderes om han skulle bli siktet.

Hva syns dere?

Min mening er at han handlet slik enhver ville gjort i hans situasjon! Barnet kan ikke forsvare seg selv,så da må noen andre ta over det ansvaret! Jeg ble faktisk glad da jeg leste hva denne faren hadde gjort! All hyllest til han!

Jeg har hovedomsorgen for mine to barn. OM jeg hadde slått han i hjel hadde jeg mest sannsynlig fått en fengselsstraff. Om jeg ikke hadde fått det hadde barnevernet likevel blitt blandet inn. Jeg ville ALDRI ha risikert omsorgen for mye to små. Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, men jeg håper jeg ikke hadde utøvd så sterk vold foran øynene på mine barn og forårsakten et alvorlig traume. Jeg håper at jeg hadde klart å holde hodet kaldt til politiet kom.

Hadde slått han stein dæv om han hadde rørt jentene mine..
Og hadde jeg ikke klart det der og da så hadde jeg klart det ved en annen anledning.

Hadde gjort det samme uten å blunke, og det vet jeg mannen her hadde gjort også! Håper han slipper straff!

jeg er på farens side. hadde det vært meg tror jeg at jeg hadde voldtatt han med et kosteskaft e.l. før jeg drepte han.

LadyMom skrev:
I en slik situasjon så tror jeg rett og slett en ikke hadde hatt stoppsperre. Så flere slag tillatt, mener jeg!

LillianneLie skrev:
Om pappaen til denne jenta slo ett slag og forgriperen døde av det, så mener jeg det absolutt ikke burde få noen negative konsekvenser for pappaen! Det er jo nødverge da på en måte, på noen annen sine vegne!
Er det snakk om slåsskamp, flere slag, og pappaen gikk inn for å drepe, er det jo selvsagt noe helt annet - selv om forgriperen etter min mening ikke bør ha livets rett!

i tillegg kan det godt hende han gjorde motstand som gjør at han måtte slå flere slag i selvforsvar også.

LadyMom skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Miriel skrev:
Jeg er litt usikker på hva jeg synes om det. Han gjorde det en hver ville ha gjort, men samtidig er det jo utrolig synd at datteren i tilleg til å ha blitt utsatt for overgrep, måtte se sin egen far drepe en mann...
Håper ikke hun fikk det med seg.

Barn har, tro det eller ei, en egen evne til å "fase ut" sånt.. For hennes del kan det like godt handle om at pappa skulle beskytte meg, er ikke sikkert hun har merket hvoralvorlig det var heller, men at pappa kom til hennes unnsetning.

Hun må selvsagt følges med med regelmessige samtaler og sjekker, men jeg tror det kan ha gått bra med henne altså..

Min eldste datter var øyenvitne da en gutt falt ut et vindu for en stund siden. For hennes del var det snakk om "han fikk sår, så kom sykebilen" og det var det.. Han sluttet jo å gråte når sykebilen kom, så da mente hun at da var det i orden da, og den går hun for idag..

Uffda, hvordan gikk det med gutten da?

Hun kommer nok til å sette superpris på faren når hun blir stor nok til å forstå hva han faktisk gjorde for henne! Vet ikke hva hun kan ha fått med seg. Det stod at hun ble sendt til lege/undersøkelse. Men klart det ikke er bra og se slik. Men om han var langt inni overgripelsen så har nok heller det satt sine spor i henne

Tror faktisk det gikk bra.. Var mye omtalt i avisene etterpå, falt ut fra tredje etasje, men var aldri livstruende skadet. Han gråt med en gang, og selv om han sikkert har brukket noen bein, så tror jeg det gikk bra. Hele saken druknet litt da Breiviksaken startet..

Back
Topp