far skal ut....

snart mamma til to skatter

Andre møte med forumet
far skal på fest i kveld. lillemann ligger i sengen sin inne på rommet vårres. er det farlig at far legger seg i sengen sin når han kommer hjem på natta? eller ville dere ha bedt far om å legge seg på sofaen? er redd det skal bli noe i luften som påvirker guttungen.

- nybakt mamma :)

Man skal ikke samsove om man har drukket, men samme rom går nok bra.

Stinker han hadde jeg bedt ham sove annet sted av hensyn til meg selv da ;-) hater lukten av cognac

Det går helt fint, men om det er en sjanse for at dere kommer til å samsove i løpet av natta så ville jeg bedt han legge seg et annet sted.

Det går helt fint, men om det er en sjanse for at dere kommer til å samsove i løpet av natta så ville jeg bedt han legge seg et annet sted.
Enig.

Men jeg hadde uansett bedt han legge seg et annet sted for å ikke vekke. Mannfolk på fylla er ofte ikke diskré og musestille liksom. :p

Jeg ba han legge seg et annet sted, men det var fordi det stinker alkohol i hele rommet om han har drukket mye. Ikke en veldig behagelig lukt å våkne til

Det går nok fint når dere ikke samsover

Min mann må legge seg et annet sted uansett for jeg orker ikke lukten

Hvis han festrøyker bør de ikke dele soverom. Ikke ved daglig røyking heller da. Ved alkohol frarådes kun soving i samme seng, samme rom går greit.

Jeg hadde aldri turt å la han sove samme med meg og baby! Når du er full så sover du TUNGT! Tenk om han ruller på ungen og ikke merker noe?
Nei huff. Be han legge seg et annet sted for alles sikkerhet

Jeg hadde aldri turt å la han sove samme med meg og baby! Når du er full så sover du TUNGT! Tenk om han ruller på ungen og ikke merker noe?
Får jo ikke rullet over ungen når den sover i egen seng da;)

Babyen sover i egen seng står det. Får ikke rullet over da

Her havner baby titt og ofte i våres seng da jeg ofte ammer liggende for så å sovne, så her måtte mannen pent legge seg på sofaen, men han sovner som regel alltid der uansett når han har vært ute, så merka ikke så stor forskjell :p

Jeg ba sambo sove i ett annet rom når han hadde drukket. Syns det lukter sånn uansett om det er 1 eller 10 øl liksom.

Når mannen har drukket så sover han på sofaen. Han snorker helt sinnsykt når han har alkohol i systemet, og jeg liker ikke å sove i den lukten, men det er hormonelt.

Han har ikke noe i mot det heller. Blir også noen hyppige toaletturer de nettene han har drukket, så da er det greit at han får ligget for seg selv.

Hvis vi begge har drukket sover vi i samme seng. Lukten av alkohol skal ikke påvirke barna som sover i samme rom, men samsoving må unngås.

Jeg ber mannen om å sover hos sine foreldre når han drikker. De bor vegg i vegg me diss. Men ikke pga lukt, han er ikke akkurat stille når han kommer hjem. Der skal ikke ha noe å si når man ikke samsover. Jeg samsover ikke med nr 2 fordi han ikke vil og da kan jeg ta meg ett glass om kvelden osv. Han vil heller sovne i vogna si på stua enn sammen med meg og jeg prøvde senest i natt.

Hvis han festrøyker bør de ikke dele soverom. Ikke ved daglig røyking heller da. Ved alkohol frarådes kun soving i samme seng, samme rom går greit.
Røyking er også samsoving. Hvertfall det alle på sykehuset og alle hs vi har vært innom har sagt. Det er fordi man endrer det man puster ut og det kan være dødelig for andre å puste kun dette. Ligger man på samme rom med døren eller vinduet åpent så blir jo lufta endret konstant. Samsover man med baby så kan man snu seg og puste dem rett i ansiktet, er dette som er dødelig for en baby.

Røyking er også samsoving. Hvertfall det alle på sykehuset og alle hs vi har vært innom har sagt. Det er fordi man endrer det man puster ut og det kan være dødelig for andre å puste kun dette. Ligger man på samme rom med døren eller vinduet åpent så blir jo lufta endret konstant. Samsover man med baby så kan man snu seg og puste dem rett i ansiktet, er dette som er dødelig for en baby.
Nei det frarådes å sove på samme rom også!! Men samsoving er selvfølgelig enda verre.

Nei det frarådes å sove på samme rom også!! Men samsoving er selvfølgelig enda verre.

Ikke det som står på ammehjelpen f.eks. Der anbefales det å sove på samme rom uansett, men ikke å samsove.

Ikke det som står på ammehjelpen f.eks. Der anbefales det å sove på samme rom uansett, men ikke å samsove.
Ts spør om det er noe "i luften" og det er det hvis en forelder tar seg en røyk før leggetid. Røykere puster ut giftige stoffer lang tid etterpå.

Back
Topp