Far sin permisjon

Lillian84

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg har lest det er flere som får far sin permisjon, hvordan gjør dere det? og hvordan får dere det til?

samboeren min er 60% sykemeldt, og prøver å komme seg tilbake i yrket sitt bilmekaniker. (han fikk en nakkesleng i sommer, og har klemt sammen tre-fire skiver i nakken som det ligger en muskel i klem imellom)
så han vil prøve å jobbe i våres, og da ødelegger det jo for han å være hjemme ti uker nå.

jeg kunne godt ha tenkt meg å vært hjemme hans uker, men nav mente jeg ikke kunne få de......

Pappan her jober for seg selv, og han har rett og slett ikke mlighet til å ta ukene alene, så han må ta perm når jeg skal ha ferie..
Vi spurte på nav, og de sa at det er vanskelig å få kene til far...

Ei jeg kjenner fikk en unge for et par år siden, der var far ufør, så mor fikk ukene uten noe trøbbel.. Men så fikk de barn igjen nå og trodde de kunne gjøre det samme, men da måtte far skrive under på et papir der det sto at han ikke klarte å ta seg av barnet alene...

Her ble Far sine ti uker flytta over til meg for at jeg hadda jobba under 50 % stilling.. og da fikk visst ikke far fedrekvoten.

ORIGINAL: lenamamma90

Her ble Far sine ti uker flytta over til meg for at jeg hadda jobba under 50 % stilling.. og da fikk visst ikke far fedrekvoten.

sign.

Her har far ikke opparbeida seg rettigheter. Han jobber hos fretex på arbeidsaklaringspenger (en slags attføring)
Dette var ikke pensjonsgivende og da fikk jeg ukene

ORIGINAL: klinkekulen

ORIGINAL: lenamamma90

Samme her. Jeg er student.

Jeg var:)

Hvis han er for syk til å ta vare på barnet alene, noe jeg kan fortså han er med en nakkeskade, så kan dere sikkert søke om det. Gå til legen og spøre om en legeerklæring[:)]

Takk for svar alle sammen..... det blir nok ikke så enkelt at jeg kan få de ukene tydeligvis, vi har jo begge full jobb.

og Febbis: han skal til legen i begynnelsen av februar, så han får høre med legen da og se hva han kan hjelpe med... :) men som nav sa en gang vi nevnte det da vi var innom der at siden far kan ta ut permisjonen sin i 3 år, så var det vanskelig å mikse det til...

men jeg hadde jo ett håp da.... :)

Back
Topp